joi, 29 martie 2018

Banii - Extras din cartea Cea Mai Usoara Cale de Mabel Katz


Dacă vrei bani, trebuie să te detaşezi de mentalitatea de victimă. Trebuie să nu te mai învinovăţeşti şi să fii dispus să îţi asumi 100% responsabilitatea. Trebuie să înţelegi că sarcinile sunt ale tale şi totul depinde de tine. Nu există nimeni în exterior. Persoana care mental se consideră o victimă nu atrage bani; atrage mai multă sărăcie. Suntem atât de puternici, încât dacă doar ne gândim la ceva, vom atrage acel ceva. Atunci când ne plângem şi ne învinovăţim, vom atrage mai mult din ceea ce nu vrem. Purtându-te ca o victimă, îţi vei îndepărta puterea.


Te rog să iei în considerare faptul că bogăţia şi banii nu sunt sinonime. Avem o anumită bogăţie indiferent dacă avem sau nu bani. 

A avea sau a nu avea bani nu te poate face să te simţi fericit sau nefericit. Banii nu garantează fericirea. Oricum, bogăţia te va face fericit şi împăcat. Este garantat faptul că, din fericire, cu toţii ne naştem bogaţi. Bogăţia este ceva ce ai în interior şi nu are nimic de a face cu posesiunile. Este ştiinţa ta naturală, talentele tale naturale, identitatea ta. Cu acestea ne naştem.

Crezurile noastre despre bani, de exemplu, joacă un rol extrem de important în relaţia noastră cu bogăţia. Există nenumărate interpretări greşite referitoare la acest subiect. De exemplu, la ce crezi că ca se referă urmatoarele: “Este mai uşor pentru o cămilă să treacă prin gaura unui ac decât pentru un om bogat să intre în împărăţia lui Dumnezeu” – Marcus 10.25

Sunt sigură că nu se referă la ceea ce crezi. De fapt mi-am întrebat profesorul, pe Ihaleakala, şi mi-a spus că lucrul la care se referă este să nu pui banii pe primul plan. Întotdeauna trebuie să îi pui pe primul plan pe Dumnezeu şi iubirea. Banii vor veni când faci acest lucru. Este garantat. 

Să realizezi puterea gândurilor tale referitoare la bani este o NECESITATE. Dacă tu crezi că a avea bani este ceva imoral, sau că acei oameni care au bani sunt lacomi sau au făcut ceva ilegal, banii te vor ocoli, pentru că în mintea ta subconştientă crezi că ăsta este un lucru rău pe care nu îl vrei. Nu este nimic greşit referitor la bani. Nu te îngrijora, şi oamenii bogaţi pot merge în rai. Du-te să faci bani şi totdeauna ai încredere şi fă-o în felul în care o face Dumnezeu (cu iubire) şi nu în felul tău.

În realitate nu este nimic greşit în a avea bani, mulţi bani. De fapt, poţi face diferenţa dacă ai resurse. În cazul meu, Dumnezeu mi-a dat mai mult decât am cerut sau am visat vreodată. De multe ori cred că Dumnezeu are planuri referitoare la mine, planuri de care eu nu ştiu. Şi, mulţumită resurselor pe care mi le-a dat, pot face diferenţa în viaţa celorlalţi şi sunt recunoscătoare pentru asta. 

La început a trebuit să îmi aliniez inima. Am renunţat la cariera profitabilă pe care o aveam şi apoi resursele au venit. Lucrurile s-au întâmplat astfel, şi nu invers. Universul întotdeauna te va urmări şi te va aştepta să faci acel prim pas. Poate părea înspăimântător, dar când într-adevăr crezi, lucruri uimitoare ţi se întâmplă. 

Acesta poate nu este un lucru plăcut de luat în considerare dar, dacă nu ai bani, probabil că îţi este frică de ei sau nu îi vrei cu adevărat (la nivel subconştient). Poate crezi că altcineva trebuie să aibă grijă de tine sau poate că nu eşti dispus să faci ceea ce este nevoie!

Am văzut cazuri. Oameni cu probleme financiare venind la mine să îmi ceară de lucru şi, indiferent de sugestiile pe care le-am dat sau ocaziile pe care le-am enumerat, indiferent de uşile pe care le-am deschis, ei au fost în permanenţă pregătiţi să spună “Nu”, nu din cauza asta sau nu din cauza cealaltă. Este de necrezut!!

Dacă vrei bani, spune da! Întotdeauna ai timp să spui “nu” unei oportunităţi. Poate că nu pare cea mai bună cale pe care să o urmezi acum, însă este important să spui «DA». De ce? Pentru că atunci când spui da, deschizi nişte uşi, însă niciodata nu ştii cine este în spatele acestor uşi care să poată să îţi ofere ceea ce cauti. 

Te rog, nu mai da vina pe economie sau pe părinţi!! TU esti cel care întoarce spatele oportunităţilor din faţa ta. Fii atent la cum îţi investeşti timpul. A te plânge nu îţi aduce dividende prea bune.

Creează ceva de valoare, un serviciu sau un produs care rezolvă o problemă sau care face viaţa altor oameni mai uşoară. De obicei, cu toţii ne simţim într-adevăr bine când îi ajutăm pe alţii, iar când creăm ceva de valoare, oamenii de obicei se retrag din cale noastră şi nu ne propun o afacere, însă ne recomandă altora. 

Oamenilor le place să lucreze cu alţi oameni cărora le place ceea ce fac. Nu îţi place atunci când oamenii te ajută cu plăcere, când nu se supără să mearga mai mult pentru tine? Nu eşti mai dispus să le dai banii tăi?

Ţine minte, în orice domeniu de activitate, întotdeuna să faci tot ce poţi. Uşile se vor deschide atunci când te aştepţi mai puţin, la momentul potrivit şi în locul potrivit. 

Când îţi dai seama că te învinovăţeşti, te critici, te judeci, CURĂŢĂ (detaşează-te)! Treci la acţiune, ai încredere şi în mod special detaşează-te de mândrie. Nu trebuie să ştii totul despre o afacere până când nu deschizi una. Profesorul meu, Ihaleakala, spune mereu că nu îşi poate închipui un Dumnezeu care ne-ar pune aici fără să ne dea ce avem nevoie. 

Eliberează-te de gândurile despre sărăcie care îţi spun “poate că într-o zi voi câştiga la loterie”. Daca nu ai bani, cel puţin asumă-ţi responsabilitatea şi spune “am ales să nu am bani de data asta” şi alege să fii împăcat fără bani. 

Şi, în final, ţine minte. Nu cu toţii am venit în această lume pentru a face bani, însă cu toţii am venit aici pentru a învăţa şi a creşte. În drumul nostru, putem avea tot ce avem nevoie şi putem fi fericiţi şi împăcaţi cu sau fără bani.

Când te detaşezi, Dumnezeu va putea să lucreze pentru tine. Te va ghida către ţelul perfect. Dacă eşti în consens cu Dumnezeu, nu ai de ce să te îngrijorezi.

Urmează-ţi pasiunea şi încrederea şi curăţă (detaşează-te). Îţi vei descoperi bogăţia şi, o dată făcut acest lucru, îţi vor veni atât de mulţi bani, încât nu vei şti ce să faci cu ei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...