marți, 7 martie 2017

CUM SA NE HRANIM CORECT !!!

Afla ca daca vei combina alimentele gresit zi de zi pentru cativa ani sau zeci de ani cu siguranta organismul tau se va imbolnavi.

Asadar sa nu te surpirinda faptul ca esti bolnav cronic daca in ultii 5-10 ani ai mancat cartofi pai cu gratar de 7 ori pe saptamana si dulciuri de 3 ori pe zi.

2 – Ce se intampla in stomac de fapt ?

1. Cand mancarea ajunge in stomac, sucul gastric isi ajusteaza acidiatea(ph) si  ENZIMELE astfel incat mancarea sa fie digerata cat mai bine.(complet)

2. Consumanad impreuna doua alimente care au nevoie de ajustari DIFERITE diferite ale sucului gastric rezulta: un suc gastica care NU digera complet NICI UNUL dintre alimente.

3. Mancarea ajunge in intestine incomplet digerata si intra in PUTREFACTIE.

4. Rezultatul: acumulare de substante toxice in instestin  > Cedeaza unele organe (ficat,pancreas,rinichi etc) si rezulta=>  boala cronica.

5. Toate astea se intampla chiar daca  consumam alimentele cele mai BIO si naturale  dar le combinam gresit.

Buun.

3 -Regulile de combinare a alimentelor

Combinatiile de alimentele se impart in 3 categorii:
1. Combinatia optima (*DA)  care este CEA MAI BUNA alegere pe care o poti face pentru a avea o digestie completa.
2.Combinatia medie(*Neutru) cu putin efort tubul poate face fata unei astfel de combinatii INSA este bine sa nu faci ABUZ de astfel de combinatii deoarece ti-ar putea dauna.
3.Combinatiile daunatoare(*NU) – combinand astfel alimentele ai toate sansele ca digesita TA sa fie un esesc. Te vei alege cu BALONARI, CONSTIPATIE/DIAREE, MULTE GAZE iar repetand greaseala ani la rand te vei alege cu boli cronice. * Trage la imprimanta tabelul de mai jos si consulta-l zilnic inainte de masa pana cand iti faci un obicei din a combina alimentele corect.

A) Combinatii nerecomandate(RELE)

1. Stomacul NU poate digera 2 alimente concentrate in acelasi timp(aliment concentrat inseamana orice aliment care nu este leguma cruda sau fruct)

In special cele bogate in proteine care contin 2 surse de proteine diferite.Adica nu amestecam intre ele NICIODATA la aceeasi masa carnea cuouala cu branzeturile si cu leguminoasele(fasole,mazare,linte).

2. Nu amesteca niciodata PROTEINELE ANIMALE(carne,branzeturi,oua) cu cele bogate inAMIDON(paste,,paine,cartofi,orez,produse de patiserie,leguminoase) si cu nimic!

Proteinele animale necesita un fel de enzime pentru a fi digerate in timp ce amidonul are nevoie de cu totul alte enzime. E o contradicitie la nivelul enzimelor care faca ca niciunul din alimente sa nu se digere complet. Asadar: NU cartofii pai cu friptura, NU paste cu carne decat cu sos vegetal si Nu produse de patiserie umplute cu carne)

3. NICIODATA nu combinam fructele si dulciurile(zaharul) cu restul mancarii.

Fructe se consuma DOAR pe stomacul gol. Asadar ori cu minim 30 min inainte sau cu 2 ore dupa masa. Zaharul,mierea,fructoza sau dextroxa inhiba secretia sucului gastric astfel ca amestecandu-l cu restul mancarii te vei simti FOARTE BALONAT si inconfortabil dupa masa  ! Asadar FARA DESERT .
*Daca cumva simti nevoia puternica de a manca dulce dupa masa inseamna ca nu mananci conform tipului tau de metabolism.

4. Nu amesteca alimentele GRASE(unt,untura,smantana,slanina si uleiurile) cu cele bogate in PROTEINE dar NICI cu cele bogate in AMIDON.

In primul rand grasimile amestecate cu proteine ingreuneaza foarte mult trecera mancarii din stomac in intestin.
In al doile rand grasimile amestecate cu amidonul formeaza un bol alimentar indigest insa extrem de bogat in calorii golale(ne insotite de nutrientii necesari pentru a putea fi utilizate de corp=>se depun).

5. NU consuma APA nici la masa nici dupa masa!

Consumand apa la masa nu faci altceva decat sa diluezi sucurile gastrice iar astfel digestia devine foarte proasta. Consumand apa imediat dupa masa faci cam acelasi lucru.
Apa se bea cu minim 20-30 min inainte de masa.

6. Laptele este cel mai bun GOL ( la fel si pepenele doar gol).

Nu se amesteca cu nicun aliment, exceptie face painea integrala insa nu in exces.

7. Nu combinam fructele acide cu cele dulci in acelasi timp.

Cele acide (portocala, marul,fructele de padure etc) se pot combina intre ele insa cele dulci se consuma un singur fel odata.(doar banane sau doar pere etc.)
Asadar cum mancam corect ?

B) Combinatiile BUNE

1. Proteinele animale le combinam cu LEGUME sarace in amidon:

(in special cele verzi si cele bogate in apa patrunjel,spanac,rosie,castravete,ardei,broccoli,varza etc)

2. La fel GRASIMILE se asociaza foarte bine si ele cu legumele usoare.

3. Alimentele bogate in AMIDON(paste,cartof,paine,porumb,orez etc) se completeaza excelent cuLEGUMINOASELE(fasole, mazare, linte,bob, naut)

4. Consuma DOAR pe stomacul gol: Fructele si Laptele iar cand mananci pepene nu il combina cu alt fruct.

5.Tot ce este dulce  DOAR pe stomacul gol !

Renunta la desert DUPA MASA ! Asa cum am mai spus zaharul de orice tip inhiba puternic enzimele responsabile cu digestia.RETINE Desertul(fie el un fruct)  e  un obicei foarte nesanatos care strica grav calitatea digestiei si totusi este atat de practicat peste tot. Decat desert mai bine mananca manacare pana nu mai poti. Daca totusi simti nevoia de dulce dupa mancare inseamana ca nu ai dat corpului alimentele de care avea nevoie  vezi Dieta tipurilor de metabolism.

4. Si eu ce mai mananc?

Probabil ca te intrebi acum cum ai putea sa-ti organizezi mancarea in decursul unei zile pentru a te incadra in ceea ce inseamna Cobinatia corecta a alimentelor.
Depinde de ce tipul tau de metabolism.

Schema 2

Tine cu incredere cont de aceste reguli de fiecare data cand mananci si iti garantez ca dupa masa te vei simti mai implinit si mai energic, nu te vei balona niciodata, iti vei inbunatati sanatatea generala si iti intaresti organismul pe termen lung deoarece elimini una din principalal cauze ale bolilor cronice sau bolile stilului de viata.

sursa;https://vindecatorul.wordpress.com/2013/08/30/cum-sa-ne-hranim-corect/

Yoga pentru ochi - Palmarea globilor oculari

INTRODUCERE
1. Palmarea in Metoda Bates de imbunatartire a vederii fara ochelari
2. Palmarea ca metoda de rugaciune, de intrare in transa si de trezire (VB 90)
3. Explicatia tehnicii de trezire expusa in VB 90 data de Osho
Bibliografie
INTRODUCERE


Cu palmarea incepe cartea lui W. H. Bates, M.D de imbunatatire a vederii fara ochelari La aceasta cale se re refera si Aldous Huxley in cartea sa "Arta de a vedea  Rugaciunea se face la multe popoare prin palmarea globilor oculari (cu sau fara atingerea fetei) cu ridicarea privirii spre cer - la inspir si coborarea privirii si a palmelor - la expir.
Metoda lui Dave Elman de inductie si de fractionare a transei hipnotice foloseste palmarea
In Vijnana Bhairava (VB 90) palmarea este indicata drept cale de trezire, de trecere la vederea directa ( vindecarea orbirii prin trecere de "la a privi", la "a vedea" ) sau de deschidere a celui de-al treilea ochi, care este de fapt o tehnica de redirectionare a fluxului atentiei si energiei de la ochii fizici, la ochii corpului energetic subtil ):

1. Palmarea in Metoda Bates de imbunatartire a vederii fara ochelari
Palmarea in Metoda Bates: exercitii de intarire a vederii -Cand ochelarii devin de prisos [1]
Doctorul William H. Bates (1860-1931) a dezvoltat acum 100 de ani o strategie incredibila prin a corecta vederea complet la zeci de mii de pacienti de-a lungul a peste 30 de ani. Metoda lui a fost atat de perfecta in New York, pentru ca a vindecat multi oameni de toate afectiunile posibile ale vederii, (strabism, miopie etc.) incat devenise aproape legala, ceea ce nu se intampla astazi caci nu s-ar mai vinde ochelari si retete de medicamente si picaturi. Printre zecile de mii de pacienti pe care Dr. Bates i-a vindecat prin niste metode simple dar eficiente ( cum ar fi acoperirea de ochi, expunerea la soare, miscari specifice de ochi, s-a aflat Aldous Huxley, celebrul scriitor suferea de miopie severa ( ocheari cu lentilele groase ca sticla de sifon) care orbise cu un ochi si dupa ce incercase operatii si tratamente peste tot, a ajuns la Bates care nu doar ca l-a vindecat de ochiul bolnav dar l-a ajutat sa citeasca efectiv fara ochelari.

Redescoperirea relaxarii ochilor prin palmare
Dupa o zi extrem de grea si de obositoare de la inceputul secolului trecut, medicul englez William H. Bates (1860-1931), oftalmolog specializat in boli de ochi la copii, si-a dat seama ca propria lui vedere incepe sa-l paraseasca. Ochii il dureau, campul vizual se ingustase, imaginile pe care le recepta erau pline de praf
In plus, aceeasi vie durere de cap de care se plangeau pacientii lui si care nu trecea cu medicamente. In linistea cabinetului sau, cotropit de lumina cenusie a inserarii, doctorul si-a sprijinit coatele pe birou si, cu un suspin de oboseala, si-a asezat palmele in fata ochilor, incercand sa se relaxeze putin. Peste zece minute, durerile de cap ii trecusera ca prin minune, ochii nu-i mai ardeau si avea un sentiment general de regenerare. Cand si-a luat mainile de pe ochi, a observat ca obiectele din jurul sau pareau mai distincte si aveau culori mai stralucitoare. Intrigat, a repetat metoda de relaxare si in serile ulterioare,
vazand ca are acelasi efect. Dupa cateva luni de observatii asidue, William Bates a elaborat o "Metoda de educare a vederii", pe care a expus-o pe larg in cartea sa Imbunatatirea vederii, fara ochelari, aparuta in 1919. Primita cu mare interes la data aparitiei sale, cartea, impreuna cu autorul ei, au intrat incet-incet in uitare, impinsi in umbra de noile bombe ale industriei farmaceutice. Entuziasmul manifestat in ultima vreme fata de terapiile alternative a readus insa in atentia lumii si metoda de intarire a vederii a doctorului William Bates, recomandata mai ales oamenilor perseverenti.

Cele 7 exercitii de baza ale metodei Bates

1. Palmarea sau repausul ochilor
Asezati-va confortabil pe un scaun, cu coatele sprijinite pe-o perna pusa pe masa sau pe birou. Relaxati-va. Cu spatele si gatul tinute drept, acoperiti-va ochii cu palmele, astfel incat sa nu mai patrunda deloc lumina, dar fara sa ii atingeti. (Podul palmelor se sprijina pe obraji si degetele pe frunte, fara a intra in contact cu proeminenta globilor oculari.) Ganditi-va la lucruri placute sau ascultati la radio o melodie placuta. Pentru a imbunatati exercitiul, inainte de a va acoperi ochii cu palmele, uitati-va la o bucata de catifea neagra. Practicati acest exercitiu vreme de zece minute, de doua ori pe zi sau ori de cate ori va dor ochii sau ii simtiti obositi.

2. Privitul in toate directiile
Fara rostogolire in toate directtiile ochii isi pierd forma sferica si devin cilindrici. Miopia este boala soarecelui de biblioteca , fiindca lectura (deplasarea ochilor pe orizontala randurilor scrise ) modifica forma ochilor.
Se recomanda exercitii de antrenare a muschilor care misca ochii in sus si in jos , circular si in forma simbolului infinit , ca in natura, iar nu doar de la stanga la dreapta

3. Acomodarea
Presupune obisnuirea succesiva a vederii la apropiere si la distanta. Tineti doua creioane (sau degetele aratatoare ridicate), unul la o distanta de circa 10 cm de ochi, celalalt - la capatul bratului intins. Fixati cu privirea 5 secunde primul creion, bateti de doua ori din pleoape, apoi fixati creionul din departare si bateti iar din pleoape de doua ori, inainte de a reveni cu privirea pe creionul apropiat, si asa mai departe. Repetati cat mai des acest exercitiu.

4. Clipitul din pleoape
Obisnuiti-va sa clipiti regulat, de doua ori la zece secunde, pentru a va curata si lubrifia ochii mai ales daca purtati ochelari sau lentile de contact.

5. Spalarea ochilor
In fiecare dimineata clatiti-va ochii, tinuti inchisi, de 20 de ori cu apa calda, apoi de 20 de ori cu apa rece, pentru a stimula circulatia. Faceti acelasi lucru si seara, dar invers, incepand cu apa rece si terminand cu apa calda.

6. Leganatul sau balansarea
In picioare, cu talpile indepartate, leganati-va usor de la dreapta la stanga si de la stanga la dreapta, lasand privirea sa se miste o data cu corpul. Constientizati balansul campului vizual, pentru ca de el depind odihna si destinderea ochilor. Repetati exercitiul cat mai des cu putinta. Un fond sonor agreabil ii aduce un spor de eficienta.

7. Rememorarea
In timp ce practicati repausul ochilor descris mai sus, incercati ; fara a face eforturi prea mari sa revedeti in memorie un obiect sau un eveniment, cu mare lux de amanunte si in cat mai multe culori. Conform afirmatiilor doctorului Bates, unul din pacientii sai izbutise sa dobandeasca o ameliorare a vederii dupa ce vizualizase un magnific nasture din aur. Conform opiniei specialistului, apelul la memoria vizuala duce la o perceptie mult mai clara a lucrurilor din realitatea imediata.

 recomandare celebra
Cazul scriitorului Aldous Huxley
In 1939, marele scriitor englez Aldous Huxley, pe atunci in varsta de 45 de ani, a constatat ca vederea ii scade vertiginos si ca are nevoie de tot mai multe dioptrii pentru a citi. Atunci a auzit despre metoda lui Bates, pe care a aplicat-o. Dupa spusele sale, la doar doua luni de la inceperea exercitiilor putea sa citeasca fara ochelari, fara sa resimta tensiune sau oboseala. Drept urmare, Huxley a scris o carte intitulata Arta de a vedea, in care povesteste cum vederea i s-a ameliorat dupa 25 de ani de deficit vizual. "Cazul meu nu e unic", spune marele scriitor, "mii de oameni atinsi de deficiente de vedere si le-au ameliorat fara urma, practicand regulile atat de simple ale artei vederii , pe care i le datoram lui Bates si discipolilor sai"

DOAR PALMAREA A IMBUNATATIT VEDEREA
William Bates a avut un pacient in varsta de 70 de ani care suferea de hipermetropie, astigmatism, presbitie si un inceput de cataracta. Purtase ochelari timp de mai bine de 40 de ani si aproape ca orbise cand a ajuns in cabinetul doctorului Bates. Acesta i-a recomandat metoda acoperirii ochilor (palmarea), iar pacientul l-a intrebat daca trebuie sa o practice in mod excesiv. Doctorul i-a raspuns ca nu, pentru ca nu este decat o simpla modalitate de a-si relaxa ochii. Cand persoana respectiva a venit la consult peste cateva zile, i-a spus: "Doctore, a fost greu, foarte greu, dar am reusit". Isi acoperise ochii incontinuu timp de 20 de ore si nu se oprise decat pentru a bea apa, dar nu mancase nimic. Bates i-a testat ochii fara ochelari. Pacientul putea sa citeasca, de la sase metri distanta, ultimul rand al unui tablou de lectura standard, ca si literele mici ale unui text, de la 15 si 50 de centimetri distanta. Examinarea a mai relevat ca pielita care acoperea cristalinul ochiului - manifestare a inceputului de cataracta - se subtiase simtitor. Chiar si peste doi ani opacitatea nu a mai crescut deloc.
Terapia de razuire Gua Sha (刮痧 Guā shā) pt vindecarea ochilor de cataracta
In articolul de la adresa de mai jos exista un videoclip care ilustreaza acest lucru
Gua Sha o metoda antica de eliminare a tuturor bolilor, prin trezirea inteligentei celulelor, din care este inspirata metoda Kuhne
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=749036251776704&set=pb.349283161752017.-2207520000.1388956412.&type=3&theater
Alte exercitii de imbunatatire a vederii
Relaxarea prin privirea peisajelor
Exista cateva peisaje simple, care au insa un efect magic asupra vederii, fiind practic predestinate sa reincarce bateriile ochilor nostri obositi de privit la televizor sau in ecranul calculatorului, de citit ori de lucrat la lumina electrica. Efectul regenerant cel mai puternic il are privitul urmatoarelor peisaje:
- Cerul cu nori , cand nu este foarte luminos, dar nici intunecat, este cel mai tare elixir pentru ochi. Aceasta explica si faptul ca celebrul Windows, cunoscut de toti operatorii pe calculatoare, are ca fundal de prezentare a siglei un cer albastru-diafan cu o dara de nori.
- Cerul de noapte instelat este profund odihnitor, privirea sa fiind o terapie recomandata mai ales celor care lucreaza in lumina puternica. Are valoare terapeutica doar cerul din zonele neluminate electric (iluminatul public), care are acea profunzime specifica si pe care stralucesc mult mai multe stele decat in zonele urbane.

Apele curgatoare sunt recomandate cu conditia sa fie limpezi si sa aiba un ritm de curgere lin, fara sa fie foarte involburate. Privirea lor odihneste vederea si, in plus, permite o dezvoltare spontana a mobilitatii oculare. Un efect binefacator il are si lumina filtrata prin frunzele verzi ale copacilor.
Nu exista o tehnica speciala de privire a peisajelor, singurele conditii care trebuie indeplinite fiind:

- adoptarea unei pozitii a corpului cat mai relaxate;
- pastrarea privirii asupra aceluiasi cadru vreme de minimum 5 minute;
- golirea de ganduri a mintii, pe cat posibil, asa incat sa fim gata sa absorbim si sufleteste linistea si pacea pe care o emana peisajul ales.

Acest exercitiu de privire, facut in perioadele de vacanta ori in weekend, de mai multe ori pe zi, este un adevarat izvor de sanatate pentru vedere, scutindu-ne de foarte multe neplaceri (inclusiv de durerile de cap, de starile de ameteala ori de greata produse de oboseala oculara). Este foarte eficient si pentru reducerea stresului, pentru relaxarea mentala, pentru stimularea creativitatii, favorizand si aparitia inspiratiei artistice.

Exercitiul de energizare a ochilor prin aportul direct de energie solara
Nu mai folositi ochelarii de soare, caci elemente benefice ale luminii sunt oprite in a imbunatati vederea. Incercati sa folositi cat mai rar ochelarii de soare si doar in cazuri extreme, pentru ca lumina soarelui e benefica ochilor.
La ora rasaritului, vom deschide larg fereastra, care trebuie sa fie orientata spre est, si ne vom plasa ochii in asa fel, incat sa fie in bataia razelor solare. Inchidem ochii, ne relaxam pleoapele si muschii fetei (vreme de circa doua minute), apoi balansam capul lateral, stanga-dreapta, indreptandu-ne privirea spre zona din mijlocul fruntii (vreme de circa 3 minute), iar in final ramanem cu ochii inchisi doua minute, constientizand energizarea puternica a ochilor si a zonei fruntii. Acest exercitiu inlatura oboseala oculara, anumite tulburari de vedere, elimina starile de contractura si de tensiune la nivelul capului.

Ce e bine, ce nu e bine
- Practicati aceste exercitii foarte regulat. Reusita depinde de perseverenta dvs.
- Relaxati-va cat mai mult cu putinta in timpul exercitilor. Un gat prea teapan, umeri si muschi incordati nu favorizeaza relaxarea ochilor.
- Cititi la o lumina potrivita, clipiti cat mai des si ridicati ochii in sus dupa terminarea fiecarei pagini.
- Daca lucrati pe calculator, faceti exercitiul de odihnire a ochilor din 20 in 20 de minute, vreme de un minut.
- Nu faceti exercitiile Bates cu ochelarii pe nas sau cu lentilele de contact nescoase.
- Evitati sa puneti prea multa vigoare sau tensiune in aceste exercitii. Scopul lor este sa destinda ochii, si nu sa-i surmeneze.
- Evitati sa faceti lucruri care agreseaza ochii, precum privitul prea indelungat la televizor, mai ales in obscuritate.
- Daca in timpul exercitiilor de repaus al ochilor vedeti pete de culoare sau diverse imagini, va trebui sa va relaxati mai mult.

Urmariti mai multe in aceste videoclipuri:
Bates Method - Obtain 20/20 Vision Naturally
https://www.youtube.com/watch?v=F-mA1b-62Ks
Bates Method Webinar 1a - Long Swing and Palming - Essential Secrets for Vision Improvemen

https://www.youtube.com/watch?v=c6LFvtQsdxs#aid=P-JqTyeZjMU
Natural Eyesight Improvement with the Bates Method
https://www.youtube.com/watch?v=O4BDvF1K85w
CARJELE SI PROTEZELE NU VINDECA, CI AMPLIFICA DEPENDENTA (CRESC DIOPTRIILE)
Un medic american Dr. Mercola expune cat de simplu te poti vindeca de probleme cu vederea prin niste metode simple si cat de nepotriviti sunt ochelarii pentru a corecta vederea, acestia nefiind metoda perfecta de a imbunatati vederea pe termen lung, deoarece ochelarii nu sunt solutia de a corecta vederea si mai degraba de a o agrava in timp. Ochelarii nu au fost conceputi niciodata in a fi solutia ideala. Oricine va purta o lentila de corectie, va necesita lentile din ce in ce mai puternice cu timpul.

ALIMENTATIA NATURALA
Dr. Mercola explica fenomenul copiilor din tarile subdezvoltate care nu sufera de deficiente de vedere datorita dietei si mancarii neprocesate, fata de cea din tarile dezvoltate unde rata ochelaristilor e 50% fata de 2% cat arata statisticile din tarile mai sarace

RELAXAREA VINDECA OCHII
Dr. Mercola, optometrist de meserie, explica cum si el a practicat metoda Bates. A ajuns la aceasta informatie intr-o excursie pe un vas de croaziera unde se afla la masa cu mai multa lume, toti avand nevoie de ochelari sa citeasca meniul, iar cel mai batran de la masa nu necesita ochelari si citea fara probleme. Doctorul curios l-a intrebat pe batran cum de nu necesita ochelari, acesta explicandu-i ca a practicat metoda Bates pana si-a revenit complet cu vederea.
Una dintre metodele cele mai benefice ale acestei metode este sa ne relaxam ochii in permanenta sa nu ii strangem(incordam) cand vrem sa citim un text cu caractere mici, a doua metoda de relaxare a muschilor este sa clipim mai des si automat ne relaxam vederea. Un alt sfat este sa nu mai mariti dimensiunea caracterelor de pe computer, ci sa cititi fonturi mai mici cu ochii relaxati, e foarte important.
from: Improve Your Eyesight Naturally
https://www.youtube.com/watch?v=itfuva1xgEg

Palmarea ca metoda de rugaciune, de intrare in transa si de trezire (VB 90)
Rugaciunea se face la multe popoare (semite, hamite) prin palmarea globilor oculari (cu sau fara atingerea fetei) cu ridicarea privirii spre cer - la inspir si coborarea privirii si a palmelor - la expir.
Metoda Elman de inductie si de fractionare a transei hipnotice foloseste palmarea.
In Vijnana Bhairava (VB 90) palmarea este indicata drept cale de trezire , de trecere la vederea directa ( vindecarea orbirii prin trecere de "la a privi", la "a vedea" ) sau de deschidere a celui de-al treilea ochi, care este de fapt o tehnica de redirectionare a fluxului atentiei si energiei de la ochii fizici, la ochii corpului energetic subtil ):
VB90. Dharana 14 Sutra/Shloka n° 37
Atinge-ţi ochii uşor : Atingand delicat globii oculari- ca pe un fulg, linistea dintre ei se deschide in inima si de acolo patrunde intregul cosmos. ([3] vol. 4-190)/ Pe ochi atingere ca fulgul,uşurinţa dintre ei se deschide în inima ta şi acolo pătrunde cosmosul. ([4] p. 1000)/ Atingand globii ochilor ca o pană, strălucirea dintre ei se deschide în inimă şi acolo pătrunde in cosmos ([8] sutra 13)

vedeti explicatia VB90
Explicatia tehnicii de trezire expusa in VB 90 data de Osho
Explicatia VB90 utilizeaza comentariul lui Osho la Vijnana Bhairava Tantra ( Vigyan Bhairav Tantra) intitulat : Cartea secretelor 
Calea (doctrina; tehnologia; tantra) de acces la regimului direct [ intuitiv; divin; nondualist; holografic) de funcţionare ( conştienţă; bhairava) accesibil in urma centrării in corpul conştienţei (vijnana)
O abordare contemporană a celor 112 modalităţi de centrare (dharana) de trezire (trecere la regimul direct de funcţionare) sau de eliberare ( din conştienţa periferică; realitatea secundă) descrise în VB - Vijnana Bhairava Tantra ( Vigyan Bhairav Tantra)
intr-o nouă traducere de Mirahorian
VB [ Vijnana Bhairava Tantra ( Vigyan Bhairav Tantra)], este o carte a primit diferite titluri de la diferiţii cercetători, traducători şi comentatori care au abordat-o :

-Practici de centrare: 112 moduri de a deschide uşa invizibilă a conştiinţei 
-Discriminarea realitatii ultime( Lilian Silburn,1961) [10]
-Vijnanabhairava, ori Conştiinţa Divină - Un tezaur al celor 112 tipuri de modalităţi de aliniere (yoga)
-Tehnici (dharanas) pentru accesarea conştiinţei liminale/Techniques pour l'entrée dans la Conscience Liminaire (Dmitri Semenov, 2010).[14]
-Manual pentru realizare de sine- 112 practici spirituale diferite pentru intrarea in starea transcedentala a constiintei  ( Swami Lakshmanjoo, 2012)[12]
-Calea (doctrina; tehnologia; tantra) de acces la regimului direct [ intuitiv (sattarka ) divin; nondualist; holografic) de funcţionare ( conştienţa; bhairava) accesibil in urma centrarii in corpul constientei (vijnana) - 112 modalitati (dharana) de trezire (trecere la regimul direct de functionare) sau de eliberare ( din constienta periferica; realitatea secunda) (Mirahorian, 2012)
Rezumat/Abstract: Această lucrare este un comentariu al lui Osho, intitulat "Cartea secretelor  care cuprinde expunerea celor 112 metode ( dharana ) de centrare/ trezire/ deblocare/ intrare in regimul divin/direct/holografic/ nondualist de funcţionare. In acest text se află conexiuni intre metodele de trezire ( eliberare din realitatea secundă) folosite de civilizaţiile care ne-au precedat ( Mu, Atlantă, Uigură) şi care au fost reluate şi utilizate in diferite tradiţii spirituale, shamanice şi religioase ( taoiste, zen, buddhiste, sufi, egiptene, hinduse, creştine, oculte, nahuatl -popularizate de Carlos Castaneda in carţile sale) şi mai recent ca mijloace psiho-terapeutice (ştiinţa şi tehnologia transei).
Textul acestei lucrări este impărţit in 3 secţiuni:
1. Dharana VB [secţiune care cuprinde traducerea capitolelor cu număr impar din comentariul lui Osho [1], dedicat modalităţilor de centrare (dharana) din VB - Vijnana Bhairava Tantra ( Vigyan Bhairav Tantra); această secţiune este un inceput de corectură al variantei in lb. engleză [1], după varianta audio a discursului lui Osho şi a variantelor de traducere in lb. franceză [2] şi in lb. română [3],[4]; textul in lb. engleză[1] poate fi descărcat de la adresele indicate in bibliografie ].
2. Intrebari VB [ secţiune de răspunsuri la intrebări, dezvoltări şi explicaţii suplimentare pentru Dharana VB, care cuprinde toate capitolele cu număr par din comentariul lui Osho[1] ]
3. Lista Dharana VB [ secţiune in care sunt prezentate enunţurile celor 112 metode de centrare ( dharana ) in diferite variante de traducere indicate in bibliografie ]

Nota DM: Despre utilizarea eronata a termenului TANTRA si motivul inlocuirii sale cu VB
Osho foloseşte formulări de genul "tantra zice/ spune/consideră" , iar acest lucru nu reprezintă o exprimare conformă cu realitatea, din moment ce termenul tantra ( carte, tratat, cale, ştiinţă , tehnică, ţesătură) este in Occident sinonim doar cu "sexualitatea". Aceasta inţelegere a termenului "tantra" este falsă şi pt textele care se referă doar la medicină [ de pilda textul de baza al medicinii tibetane, pe care-l studiaza toti medicii, se numeste "Cele patru tantra" si a fost predat de insusi Buddha sau pt textele care se referă numai la tehnologia navelor spatiale si interdimensionale(vimana) [Vimana Tantra, cunoscuta si sub numele de Vaimanika Shastra]. Utilizarea termenului "tantra" nu are justificare nici in cazul VB- Vigyana Bhairava Tantra ( Vijnana Bhairava Tantra) ( Bibliografie) , care este un text al shivaismului nondualist din Kashmir, in care sunt expuse cele 112 metode de trezire sau de eliberare din realitatea secundă ". In timpul lecturii termenului "Tantra", acesta trebuie inţeles drept o prescurtare pentru VB- Vigyana Bhairava Tantra ( Vijnana Bhairava Tantra) , o carte a "shivaismul nondualist din Kashmir" in care ne intalnim cu "STIINTA TREZIRII"( ştiinta transcederii sau a eliberării din minte, ca realitate separată).
Cuvântul "tantra", compus din două cuvinte sanskrite: tanoti (extindere) si trayati (eliberare), este derivat din rădăcina verbală "tan" (a extinde, a prelungi). Astfel, cuvantul "tantra" poate însemna o doctrină sau ştiinţă , în care unele învăţături sunt continuate sau dezvoltate. A inţelege termenul sanskrit "tantra" drept sexualitate este o eroare fiindcă semnificaţia sa este : fir, continuitate, urzeală, textură, ţesătură, succesiune, doctrină, tratat, text care expune această doctrină sau cale, tehnică, stiinţă. Semnificaţia de "tratat", "stiinta", tehnică sau tehnologie , atribuită termenului sanskrit "tantra", o intalnim in textele dedicate medicinii, energiilor subtile (prana, kundalini), centrelor energetice subtile (chakra) ori constructiei navelor spatiale si interdimensionale numite "vimana". [ observaţi că nu folosesc "sanscrit" sau "casmir" ca in lb. franceza, ci forma de transliterare oficială a limbii sanskrite ( adică " sanskrit", "Kashmir")].
Abhinavagupta a precizat destul de direct lipsa de identitate dintre tantra si sexualitate atunci cand a afirmat: "Daca tantra ( textele din traditia shivaita nondualista din Kashmir ) ar fi avut ceva de-a face cu sexualitatea, atunci măgarul (curul) meu mi-ar fi fost maestru "
90 Atinge-ţi ochii uşor.
Sutra este: Pe ochi atingere ca fulgul, uşurinţa dintre ei se deschide în inima ta şi acolo pătrunde cosmosul.

Inainte de a intra în tehnică, câteva remarci introductive cu privire la ea. Prima, ceva ce trebuie înţeles despre ochi, deoarece întreaga tehnică se bazează pe ochi.
Primul lucru: orice eşti, orice pari a fi din exterior, este fals, dar nu poţi înşela prin ochi. Nu îţi poţi crea ochi falşi. Poţi crea un chip fals; nu îţi poţi falsifica ochii. NU AI SUB CONTROL
Este imposibil – dacă nu devii un maestru perfect, asemeni lui Gurdjieff . Dacă nu devii un stăpân perfect al tuturor energiilor tale, nu îţi poţi falsifica ochii. Niciun om obişnuit nu poate face asta. Nu îţi poţi falsifica ochii.

De aceea, dacă cineva priveşte în ochii tăi, priveşte fix în ochii tăi, te simţi jignit, căci încearcă să simtă adevărul. Şi, dincolo de un anumit punct, nu poţi face nimic – ochii tăi vor arăta adevăratul sine. Chiar şi în timp ce vorbeşti, continui să eviţi ochii. Dacă nu eşti îndrăgostit de cineva, dacă cineva nu este gata să fie sincer cu tine, nu poţi privi fix. Există o limită.

Psihologii au observat că limita este de treizeci de secunde. Poţi privi fix un străin timp de treizeci de secunde, nu mai mult. Dacă priveşti mai mult, ai început să devii agresiv, şi celălalt se va simţi imediat neliniştit. Poţi privi fix dintr-un punct îndepărtat, pentru că atunci nimeni nu este conştient. Dacă eşti la o distanţă de treizeci de metri depărtare, pot continua să te privesc fix, dar, dacă eşti doar la o jumătate de metru distanţă, devine imposibil.

Intr-un tren aglomerat, într-un lift aglomerat, stând jos sau în picioare foarte aproape unul de celălalt, nu ne privim niciodată în ochi. Putem atinge trupul – nu deranjează foarte mult –, dar nu ne privim niciodată în ochi, pentru că ar fi prea mult, prea aproape şi am pătrunde în omul adevărat. Primul lucru care trebuie ţinut minte: ochii nu au personalitate = EGO. Ei sunt natură pură. Nu au personalitate.

Al doilea lucru care trebuie ţinut minte: te mişti în lume aproape în întregime prin intermediul ochilor; ei spun optzeci la sută. Psihologii care au studiat ochii spun că optzeci la sută din contactul cu lumea este prin intermediul ochilor. Optzeci la sută din viaţa ta se mişcă prin intermediul ochilor.

De aceea, de fiecare dată când vezi un orb, simţi milă. Nu simţi atâta milă şi compasiune când vezi un om surd, dar când vezi un om orb, simţi dintr-odată milă şi compasiune. De ce? – deoarece este optzeci la sută mort. Un om surd nu este atât de mort. Chiar dacă picioarele tale sunt tăiate şi mâinile tale sunt tăiate, nu vei fi atât de puţin viu, dar un nevăzător este optzeci la sută închis; trăieşte doar douăzeci la sută.

Prin ochi, optzeci la sută din energia ta iese în afară. Te mişti în lume prin intermediul ochilor. Aşa că, atunci când oboseşti, primul lucru sunt ochii. Mai târziu şi alte părţi ale trupului vor fi afectate; dar ochii sunt primii care îşi pierd energia.

Intr-o ambianţă naturală, nu te simţi niciodată la fel de obosit ca într-un oraş nenatural, deoarece, într-un mediu natural, ochii tăi sunt hrăniţi în mod constant.
Verdeaţa, atmosfera proaspătă – totul îţi relaxează ochii şi îi hrăneşte. Intr-un oraş modern, totul îţi exploatează ochii şi nimic nu îi hrăneşte. Aşa că mută-te într-un sat îndepărtat sau pe culmea unui deal unde în mediu nu există nimic artificial, unde totul este natural, şi vei vedea un tip diferit de ochi. Strălucirea, calitatea vor fi diferite – proaspeţi, de animal, pătrunzători, vii, dansând.

Intr-un oraş modern, ochii sunt morţi; trăiesc doar la minimum. Nu ştiu ce este sărbătoarea. Nu ştiu ce este prospeţimea. Ochii nu sunt conştienţi de vreo viaţă ce curge prin ei; sunt doar exploataţi. Optzeci la sută din energia ta se mişcă prin ochi, aşa că trebuie să fii perfect conştient şi trebuie să înveţi o artă despre această mişcare, această energie şi despre posibilitatea ochilor.
.
In India am numit omul orb prajna-chakshu – ochi înţelept – dintr-un motiv anume, deoarece fiecare întâmplare nefericită poate fi transformată într-o mare oportunitate. Optzeci la sută din energie se mişcă prin ochi, iar când o persoană este oarbă, este optzeci la sută non-vie; optzeci la sută din contactul său cu lumea este pierdut. El este foarte sărac în ceea ce priveşte lumea exterioară, dar, dacă poate folosi această oportunitate – această oportunitate de a fi orb –, atunci îşi poate folosi cele optzeci de procente din energia sa pentru lumea sa interioară; acei optzeci la sută pe care nu îi poţi folosi în mod normal, dacă nu ştii arta. Aşa că optzeci la sută din energia lui este cu el, este un rezervor, şi energia care se mişcă în mod normal în afară, se poate mişca înăuntru. Dacă ştie cum să îi permită să se mişte în interior, va deveni un ochi înţelept.

Nota DM: Practica in intuneric total Mantak Chia, Milarepa
Un nevăzător nu este un prajna-chakshu, un ochi înţelept, doar fiind orb, însă poate deveni.
Nu are ochi obişnuiţi, dar poate obţine ochii înţelepciunii. Posibilitatea este acolo. L-am numit prajna-chakshu doar pentru a-l face conştient că nu ar trebui să îi pară rău că nu are ochi. Poate crea un ochi interior, şi optzeci la sută din energia sa este cu el, ceea ce nu se întâmplă cu cei care au ochi. El o poate mişca. O poate folosi.

Chiar dacă omul orb nu este conştient, devine mai liniştit decât tine. Devine mai relaxat. Pare a fi împăcat cu sine; nu nemulţumit. Acesta nu va fi cazul cu un om surd. El va fi mai neliniştit decât tine şi va deveni viclean. Dar un om orb nu este niciodată viclean, niciodată neliniştit, niciodată calculat; este încrezător, cu o credinţă profundă în existenţă.

De ce se întâmplă asta? – deoarece energia, cele optzeci de procente de energie, chiar dacă el nu ştie nimic despre ele, se mişcă în interior. Devin o curgere constantă, o cascadă. Chiar inconştient, această cascadă continuă să cadă pe inima sa. Aceeaşi energie care iese continuă să cadă pe inima sa – asta schimbă calitatea fiinţei lui. In India antică, omul orb era foarte respectat – respectul pentru el era deosebit de mare. Din acest respect profund, l-am numit prajna-chakshu, ochiul înţelept.

Acelaşi lucru poţi să îl faci şi cu ochii tăi, iar această tehnică urmăreşte tocmai asta: să ajute energia ce iese afară să curgă înapoi în interiorul tău, în centrul inimii tale. Dacă va cădea pe centru, te vei simţi incredibil de uşor. Simţi că întregul trup a devenit o pană; ca şi cum gravitaţia nu ar avea absolut niciun efect asupra sa. Şi imediat eşti conectat cu cea mai profundă sursă a
fiinţei tale, care te revitalizează.

Pentru VB, somnul profund te revitalizează nu datorită somnului, ci doar datorită energiei care nu se mişcă în afară, se mişcă în interior. Dacă ştii secretul, atunci ceea ce face un om obişnuit în şase ore sau opt ore de somn tu poţi face în câteva minute. Ceea ce un om obişnuit face în opt ore, în realitate nu face. Îi permite naturii să facă ceva şi nu este conştient despre ce este vorba.
În somn se petrece un proces misterios. Unul dintre lucrurile esenţiale este acela că energia ta nu iese în exterior; se duce la inimă, şi asta te revitalizează.

Te scalzi într-o baie adâncă de energie proprie.
Incă ceva despre această energie ce se mişcă. Poate aţi observat că o persoană dominantă te priveşte întotdeauna fix în ochi. Cineva dominat priveşte în jos.
Sclavii, servitorii sau oricine este inferior cuiva nu va privi niciodată fix în ochii superiorului. Dar superiorii pot privi fix. Regii pot privi fix, dar, stând în faţa unui rege, stând în prezenţa unui rege, nu ai voie să priveşti fix. Ar fi o ofensă. Trebuie să priveşti în jos.

In realitate, cu ochii tăi se mişcă şi energia ta. Poate deveni o violenţă subtilă. Şi nu doar la om, ci chiar şi la animale. Când se întâlnesc doi străini, când se întâlnesc două animale, se privesc fix în ochi doar pentru a judeca cine va fi superiorul şi cine va lua rolul inferiorului.
Şi, odată ce un animal priveşte în jos, ierarhia a fost stabilită. Nu se vor lupta; totul s-a terminat.
S-a stabilit cine este superiorul.

Nota DM: INTALNIREA CU URSUL
Chiar şi copiii joacă un joc cu ochii: jocul de a privi fix unul în ochii celuilalt, şi cel care îşi mută privirea este înfrânt. Şi au dreptate. Când doi copii se privesc fix în ochi, primul care se simte neplăcut, devine agitat şi priveşte în altă parte, pentru a evita privirea celuilalt, este înfrânt.
Cel care continuă să privească fix este mai puternic. Dacă ochii tăi pot înfrânge ochii celuilalt, este o indicaţie subtilă că tu eşti mai puternic decât celălalt.

Pe scenă, când cineva vine să vorbească sau să interpreteze, începe să se teamă, apare un mare tremur. Chiar şi aceia care sunt de mult în această profesie, vechi actori… chiar şi pe ei, când vin pe scenă, îi cuprinde o teamă, deoarece sunt priviţi fix de atâţia ochi; atât de multă energie agresivă. Este atât de multă energie de la miile de oameni care îi privesc fix, încât încep dintr-odată să tremure în adâncul lor. Îi cuprinde o teamă. O energie subtilă curge prin ochi, o energie foarte subtilă. Cea mai subtilă, cea mai rafinată dintre forţele fizice curge prin ochi. Iar calitatea energiei te schimbă.

Din ochii lui Buddha curge un alt tip de energie.
Din ochii lui Hitler, un cu totul alt tip. Dacă priveşti ochii lui Buddha, ei te acceptă, te întâmpină, devin o uşă. Dacă priveşti ochii lui Hitler, ei te resping, te condamnă, te împing, te aruncă în afară. Pentru Hitler, ochii săi sunt asemenea unor arme; pentru Buddha, ochii săi sunt compasiune. Calitatea ochilor se schimbă. Mai devreme sau mai târziu, trebuie să ajungem să măsurăm energia ochilor, şi atunci nu va mai fi nevoie să ştim multe despre om. Doar energia ochilor şi calitatea acesteia vor arăta ce fel de om se ascunde în spatele lor. Mai devreme sau mai târziu, asta va fi posibil.

Această sutra, această tehnică: Pe ochi atingere ca fulgul, uşurinţa dintre ei se deschide în inima ta şi acolo pătrunde cosmosul.

Pe ochi atingere ca fulgul… Foloseşte-ţi ambele palme, pune-le pe ochi şi permite-le palmelor să atingă globii oculari – dar asemenea unei pene, fără nicio presiune. Dacă apeşi, pierzi întreaga idee, ratezi întreaga tehnică.

Nu apăsa; doar atinge precum o pană. Va trebui să exersezi, căci la început vei apăsa.
Pune din ce în ce mai puţină presiune, până când doar atingi, fără nicio presiune – palmele tale doar ating globii oculari.

Doar o atingere, doar o întâlnire, fără nicio presiune, pentru că, dacă presiunea este acolo,
tehnica nu va funcţiona. Deci – ca fulgul.
De ce? Pentru că un ac poate face lucruri pe care sabia nu le poate face. Dacă apeşi, calitatea s-a schimbat – eşti agresiv. Iar energia care curge prin ochi este foarte delicată: o mică presiune şi începe să se lupte, şi rezistenţa este creată. Dacă apeşi, atunci energia ce curge prin ochi va opune rezistenţă, va lupta; deci va rezulta o luptă.

Aşa că nu apăsa; o presiune cât de mică este îndeajuns pentru ca energia ochiului să riposteze.
Este foarte subtilă, este foarte delicată. Nu apăsa; doar palma ta atinge asemenea unei pene, ca şi cum nu ar atinge. Atinge ca şi cum nu ar atinge, fără nicio presiune; doar o atingere, un sentiment subtil că palma atinge globul ocular, asta este tot.

Ce se va întâmpla? Când doar atingi, fără nicio presiune, energia începe să se mişte în interior. Dacă apeşi, energia începe să lupte cu mâna, cu palma şi iese în exterior. Doar o atingere, şi energia începe să se mişte în interior. Uşa este închisă; pur şi simplu, uşa este închisă şi energia cade înapoi. In momentul în care energia cade înapoi, simţi o uşurinţă, o lipsă de greutate ce îţi cuprinde întregul chip, întregul cap. Energia ce merge înapoi te face uşor.

Şi chiar între aceşti doi ochi este al treilea ochi, ochiul înţelepciunii (cunoasterii directe), prajna-chakshu. Chiar între aceşti doi ochi se află al treilea ochi. De aceea o persoană se simte uşoară, plutind, ca şi cum nu ar exista gravitaţie.
Şi, de la al treilea ochi, energia cade, pe inimă. Este un proces fizic: picătură cu picătură, cade şi tu vei simţi intrând în inima ta un sentiment foarte uşor. Bătăile inimii vor încetini, respiraţia va încetini. Intregul tău trup se va simţi relaxat.

Chiar şi dacă nu intri în meditaţie profundă, asta te va ajuta din punct de vedere fizic. In orice moment al zilei, relaxează-te pe un scaun sau dacă nu ai niciun scaun – doar stând în tren –, închide ochii, destinde-ţi întregul trup şi apoi pune-ţi ambele palme pe ochi.

Dar nu apăsa – acesta este lucrul foarte important. Doar atinge precum o pană.
Când atingi şi nu apeşi, gândurile tale se vor opri imediat. Intr-o minte relaxată, gândurile nu se pot mişca; îngheaţă. Ele au nevoie de frenezie şi febră, au nevoie de tensiune pentru a se mişca. Trăiesc prin tensiune. Când ochii sunt liniştiţi, relaxaţi, iar energia se mişcă înapoi, gândurile se opresc. Vei simţi un sentiment de euforie, iar acesta se va adânci în fiecare zi.

Aşa că fă-o de multe ori într-o zi. Chiar şi pentru o clipă, atingerea va fi bună. Ori de câte ori ochii îţi sunt extenuaţi, storşi de energie, epuizaţi – după ce citeşti, vezi un film, te uiţi la televizor –, doar închide ochii şi atinge. Imediat va apărea efectul. Dar, dacă vrei să o faci în meditaţie, atunci fă-o timp de cel puţin patruzeci de minute. Şi toată ideea este să nu apeşi. Deoarece este uşor să ai o atingere de pană pentru un singur moment; este dificil pentru patruzeci de minute. De multe ori vei uita şi vei începe să apeşi.

Nu apăsa. Timp de patruzeci de minute, rămâi conştient că mâinile tale nu au nicio greutate; ele doar ating. Continuă să fii conştient că nu apeşi, doar atingi.
Asta va deveni o conştientizare profundă, asemenea respiraţiei. Aşa cum Buddha spune să respiri perfect conştient, la fel se va întâmpla şi cu atingerea, deoarece trebuie să fii conştient mereu că nu apeşi.

Mâna ta ar trebui să fie o pană, un lucru lipsit de greutate, atingere uşoară.
Mintea ta va fi total acolo, alertă, lângă ochi, iar energia va curge constant. La început doar va picura, în stropi.

In câteva luni, vei simţi că a devenit asemenea unui râu, iar într-un an, vei simţi că a devenit un fluviu. Şi când se întâmplă – pe ochi atingere ca fulgul, uşurinţa dintre ei –, când atingi, vei simţi uşurinţă, pierderea greutăţii.

O poţi simţi chiar acum. Imediat, în momentul în care atingi, apare o uşurinţă. Şi acea uşurinţă dintre ei se deschide în inima ta; acea uşurinţă pătrunde, se deschide în inimă. In inimă, doar ce este uşor, lipsit de greutate, poate intra; nimic greu nu poate intra. Doar lucruri foarte uşoare i se pot întâmpla inimii.


BIBLIOGRAFIE
1. Cartea lui William Bates a fost tradusa in romaneste sub titlul "Imbunatatirea vederii, fara ochelari", publicata de editura Biodova, 1997
http://www.scritube.com/medicina/Metoda-BATES-exercitii-de-inta1441413114.php
How to improve your sight without glasses
BATES METHOD FOR IMPROVING EYESIGHT WITHOUT GLASSES
The Cure of Imperfect Sight by Treatment Without Glasses, by W. H. BATES,
CENTRAL FIXATION PUBLISHING CO. NEW YORK CITY, Copyright, 1920 PRESS OF THOS. B. BROOKS, INC.NEW YORK
http://www.i-see.org/perfect_sight/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bates_method
http://www.central-fixation.com/library.php
Perfect Sight Without Glasses by Dr Bates
The Art Of Seeing by Aldous Huxley
Clarke, Irwin & Co. Ltd. ,TORONTO , First published 1943
2. Dave Elman Esdalie Hypnotherapy, Induction and Hypnosleep Induction
http://www.goalhypnosiscenter.com/Dave%20Elman%20-%20Hypnotherapy.pdf

Bibliografie VB
1. Bhagwan Shree Rajneesh (Osho), The Book of Secrets. Discourses on "Vigyana Bhairava Tantra" ( Vijnana Bhairava Tantra), Poona: Rajneesh Foundation, 1974
http://www.livingworkshop.net/ob-bookofsec-comp.html
PDF format Complete English text
http://www.livingworkshop.net/PDF-files/bookofthesecrets_comp.pdf
Audio mp3's – Discourses complete from The Book of Secrets (BOS)
http://www.livingworkshop.net/ob-bookofsec1.html
Vigyan Bhairav Tantra : An introduction by Osho
http://www.meditationiseasy.com/mCorner/techniques/Vigyan_bhairav_tantra/introduction.htm

http://www.meditationiseasy.com/mCorner/techniques/Vigyan_bhairav_tantra/Meditation_techniques_index.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Vigyan_Bhairav_Tantra
http://www.oshoworld.com/discourses/audio_eng.asp?cat=All
Vigyan Bhairav Tantra Vol 1 01-40 http://www.oshoworld.com/discourses/audio_eng.asp?album_id=38
Vigyan Bhairav Tantra Vol 2 01-40
http://www.oshoworld.com/discourses/audio_eng.asp?album_id=39
2. Bhagwan Shree Rajneesh (Osho ), "Le livre des secrets" par, Editions Albin Michel S.A., 1983, tradusa din lb. engleza de Swami Shantideva et Martine Witnitzer
3. Osho, Vijnana Bhairava Tantra, Cartea secreta esentiala a caii tantrice, Editura RAM, 1997 traducere realizata de Sorin Voinea ( adaptarea textului Angela Mayer si Marius Petre); Titlu original: "Le livre des secrets" (par Bhagwan Shree Rajneesh, Editions Albin Michel S.A., 1983),
4. Osho , Cartea secretelor- o abordare contemporană a celor 112 meditaţii descrise în Vigyan Bhairav Tantra; Editura Pro-Editura, Colecţia Osho, octombrie 2011, traducător: Laura Kivu; Alice Haţegan;Titlu original: The Book of Secrets (Rajnesh Foundation, Poona, India,1974).1296 pagini ; http://www.eusunt.ro/carte-Cartea-secretelor~2251/
5. Paul Reps, Nyogen Senzaki, Zen Flesh, Zen Bones: A Collection of Zen and Pre-Zen Writings, Turtle Publishing, 1957, 1985, 1998; Doubleday, 1989; (Centering, a 4,000 year-old teaching from India that some consider to be the roots of Zen)
http://www.spiritual-learning.com/centering-reps.html
http://www.isalovearagon.com/writings/shiva-yoga.html
6. Paul Reps, Nyogen Senzaki, Le Zen en chair et en os. Textes rassemblés par Paul Reps. Traduit de l'anglais par C. Mallerin et P.-A. Dujat. Chez Albin Michel - Espaces libres, 1993
Pages 181-197: 'L'atteinte du centre'. Il s'agit pratiquement d'une méditation guidée, pas à pas. En voici quelques extraits:
http://www.ex-premie.org/papers-fr/biblio-fr.htm
http://shivadevi.blogspot.com/
7. Paul Reps, Nyogen Senzaki , 101 povestiri Zen , Traducere de Liviu Radu. Editură: Concept Publishing, Colectia: Cogito, Bucureşti,1992, ISBN: 973-95684-0-8.
8. Paul Reps, Nyogen Senzaki, Zen - cele mai frumoase scrieri, traducere din lb. engleză de Dana Ligia Ilin, Bucureşti : Humanitas, 2009. 198 p.
http://www.eusunt.ro/carte-Zen---cele-mai-frumoase-scrieri~1654/
9. La adresa de mai jos se atribuie eronat calugarului Zen numit C.M. Chen scrierea unor precepte pentru intelegerea starilor spirituale incercate de discipolii ce practica contemplarea
( vedeti diferenta intre contemplatie, meditatie si concentrare in capitolul 10)
In textul de mai sus se foloseste culoarea albastru pt aceste precepte, care sunt traduceri ale Vijnana Bhairava; http://forum.ioanistrate.ro/showthread.php?409-Esoteric/page38
10. Lilian Silburn , Le Vijnana Bhairava Tantra, texte traduit et commenté par Lilian Silburn Directrice de recherche au CNRS, Editeur College de France, Publications de l’Institut de Civilisation Indienne, serie in 8, fascicule 15, Paris, 1961, Editions E. de Boccard, 1983.
11. Jaideva Singh (Swami Lakshmana Joo's disciple) – Vijnana Bhairava or Divine Consciousness, A Treasury of 112 Types of yoga, Sanskrit text with English Translation, Expository Note, Introduction and Glossary of technical Terms Printed in India, Motilal Banarsidass, 173 pages First Edition: Delhi, 1979 Reprint: Delhi, 1981, 1991, 1993, 1998, 1999, 2001, 2003, 2006
http://www.abhidharma.ru/A/Simvol/Indyizm/Cadxy/Jaideva%20Singh/0004.pdf
http://mandhataglobal.com/wp-content/custom/articles/Vijnanabhairava.pdf
http://www.scribd.com/doc/91944000/Vijnanabhairava
12. Swami Lakshmanjoo, Vijnana Bhairava Tantra, The Manual for Self Realization revealed by Swami Lakshmajoo; introduction by John Hughes; 112 different spiritual practices for entering in the transcendental state of consciousness; First India (Third Revised) Munshiram Manoharlal Publishers, Edition, 2011, 2012;
http://www.scribd.com/doc/104137284/Vijnana-Bhairava-Tantra-Swami-Lakshmanjoo
http://universalshaivafellowship.org/usf/vijnana_bhairava0.html
Swami Lakshman Joo, Vijnana Bhairava: The Practice of Centring Awareness
by Commentary By: Swami Lakshman Joo, Paperback (Edition: 2002), Indica Books
ISBN 8186569359, Pages: 222

http://www.scribd.com/doc/95416108/Swami-Lakshman-Joo-Vijnana-Bhairava-The-Practice-of-Centering-Awareness
13. Swami Saraswati Satyasangananda – Sri Vijnana Bhairava Tantra: The Ascent, Yoga Publications Trust: Bihar School of Yoga, India, 2003, "You do not have to bring the light from outside.Work hard and purify yourself:the light will unfold from within."
14. Dmitri Semenov, Vijnanabhairava or Techniques for Entering Liminal Consciousness ,
Sattarka Publications, 2010 , 198 pagini [ This book gives 112 recipes for attaining special, liminal state of consciousness. It is a translation of an ancient text -Vijnana Bhairava]
The-Pratyabhijna-Hridaya-of-Kshemaraja-Interpretation-and-practical-notes-by-Dmitri-Semenov
http://www.scribd.com/doc/63389709/The-Pratyabhijna-Hridaya-of-Kshemaraja-Interpretation-and-practical-notes-by-Dmitri-Semenov

Sursa ;Dan MIrahorian 

https://www.facebook.com/groups/mirahorian/?fref=ts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...