marți, 14 aprilie 2020

La taclale cu Dumnezeu, Einstein ,Spinoza si biblia.


Știați că atunci când Einstein a ținut niște prelegeri la numeroasele universități americane, întrebarea recurentă pe care i-au pus-o studenții

- Crezi? În Dumnezeu?
Și el mereu răspundea:
- Cred în zeul Spinoza.

Cel care nu citise Spinoza a rămas în același...

Sper ca această bijuterie a istoriei, să vă servească la fel de mult ca și mie:
Baruch de Spinoza a fost un filosof olandez considerat unul dintre cei trei mari raționaliști ai filosofiei secolului XX, alături de francezii Descartes
Iată o parte din el.
Acesta este Dumnezeul sau natura lui Spinoza:
Dumnezeu ar fi spus:
Nu te mai ruga și lovește-ți pieptul!
Ceea ce vreau să faci este să ieși în lume și să te bucuri de viața ta.
Vreau să te bucuri, să cânți, să te distrezi și să te bucuri de tot ce am făcut pentru tine.
Nu te mai duce la templele alea întunecate și reci pe care ți le-ai construit singur și spune că
Casa mea e la munte, în pădure, râuri, lacuri, plaje. Acolo trăiesc și acolo îmi exprim dragostea pentru tine.
Încetează să dai vina pe mine pentru viața ta mizerabilă; nu ți-am spus niciodată că e ceva în neregulă cu tine sau că ești un păcătos, sau că sexualitatea ta a fost un lucru rău!
Sexul este un dar pe care ți l-am oferit și cu care îți poți exprima dragostea, extaz, bucuria. Așa că nu da vina pe mine pentru tot ce te-au făcut să crezi.
Nu mai citiți presupuse scripturi sacre care nu au nicio legătură cu mine. Dacă nu mă poți citi într-un răsărit, într-un peisaj, în privirea prietenilor tăi, în ochii fiului tău...
Nu mă veți găsi în nicio carte!
Crede-mă și nu mă mai întreba. Îmi spui cum să-mi fac treaba?
Nu-ți mai fie atât de frică de mine. Nu te judec, te critic, nici nu ma enervez, sau deranjez, sau pedeapsa. Sunt iubire pură.
Nu mai cere iertare, nu e nimic de iertat. Dacă te-am făcut... Te-am umplut de pasiuni, limitări, plăceri, sentimente, nevoi, neconcordanțe... liberul arbitru. Cum să te învinovățesc dacă răspunzi la ceva ce am pus în tine? Cum să te pedepsesc pentru că ești așa cum ești, dacă eu sunt cel care te-a făcut crezi că aș putea crea un loc unde să-mi ard toți copiii care se comportă urât pentru tot restul eternității?
Ce fel de Dumnezeu poate face asta?
Uita orice fel de porunci, orice fel de legi; acelea sunt trucuri de a te manipula, de a te controla, care nu fac decat sa creeze vinovatie in tine
Respectă-ți colegii și nu face ceea ce nu vrei pentru tine. Tot ce vă cer este să fiți atenți în viața voastră, ca starea voastră de alertă să vă fie călăuză.
Iubitul meu, viața asta nu este un test, nici un pas, nici un pas în drum, nici repetiție, nici un preambul paradisului. Viața asta e singurul lucru de aici și acum și tot ce ai nevoie.
Te-am eliberat absolut, fără premii sau pedepse, fără păcate sau virtuți, nimeni nu poartă un marker, nimeni nu ține evidență.
Ești absolut liber să creezi în viața ta raiul sau iadul.
Aș putea să vă spun dacă există ceva după viața asta, dar vă pot da un pont. Trăiește ca și cum nu ar exista. De parcă asta ar fi singura ta șansă de a te bucura, de a iubi, de a exista.
Deci, dacă nu e nimic, atunci te vei bucura de oportunitatea pe care ți-am oferit-o. Și dacă există, fiți siguri că nu vă întreb dacă v-ați comportat bine sau rău, vă întreb. Ţi-a plăcut? Te-ai distrat? Ce ți-a plăcut cel mai mult? Ce ai învățat?...
Încetează să crezi în mine; a crede înseamnă a presupune, ghici, imaginează-ți. Nu vreau să crezi în mine, vreau să mă simți în tine. Vreau să mă simți în tine atunci când îți săruți iubita, când îți învelești fiica, când îți mângâi câinele, când te scalzi în mare.
Nu mă mai lăudați, ce fel de Dumnezeu egomaniac mă credeți?
M-am plictisit să fiu lăudat, m-am săturat să mi se mulțumească. Te simți recunoscător? Dovedește-o având grijă de tine, de sănătatea ta, de relațiile tale, de lume. Mă simt privit, șocat?... Exprimă-ți bucuria! Aşa mă lăudaţi.
Nu mai complica lucrurile și repetă ca papagal ceea ce ai fost învățat despre mine.
Singurul lucru sigur este că ești aici, că ești viu, că lumea asta e plină de minuni.
La ce ai nevoie de mai multe miracole? De ce atâtea explicații?
Caută-mă afară, nu mă vei găsi. Găsește-mă înăuntru... iată-mă, bătându-te
Fabulos de frumos! -<<<<Cand va rugati sa nu fiti fatarnici ,carora le place sa se roage stand in picioare in biserici si la colturile ulitelor, pentru ca sa fie vazuti de oameni. Adevarat va spun, ca si-au luat rasplata. Ci tu, cand te rogi, intra in odaita ta, incuie-ti usa,si roaga-te Tatalui ta, care este ascuns; si Tatal tau, care vede in acuns, iti va rasplati. Cand va rugati, sa nu bolborositi aceleasi vorbe, ca paganii, carora li se pare ca, daca spun o multime de vorbe, vor fi acultati. ..Matei 6;5 -7 >>>>
sau <<< Eu sunt caldura care va tine trupul in viu.
Eu sunt briza, aerul proaspat care va mangaie fata.
Eu sunt ochii vostrii ca vedere = lasandu-va sa va bucurati de lucrarea mea in priajma voastra, ca fenomene ale vietii.
Eu sunt vederea si vad totul.
Eu creez neincetat substanta Minte pentru voi, pentru a va pastra corpurile voastre prospere.
Eu sunt ,,painea vietii'' vie (Ioan 6;48).
Eu sunt apa vie pe care o veti bea si nu va mai fi sete niciodata ( Ioan 4;10-14)
Eu sunt vitalitatea Mintii peste tot in lume.
Eu sunt Spirit si sunt forma.
Voi sunteti in Omniprezenta mea.
Eu sunt vocea inteleapta din mintile voastre care va spune cand faceti ceva care nu e bine, nu pentru a va mustra, ci pentru a va trezi. Pentru ca eu sunt ratiunea din gandurile noastre si eu sunt dragostea din inima voastra.
Indepartati din inima voastra orice emotie amara, orice dusmanie sau cruzime pe care o puteti adaposti...
Eu sunt Viata din voi.
Bucurati-va de Viata mea.
Voi sunteti urmasi mei, carnea si sangele meu, parte din mine.
Va iubesc.... Iubiti toate expresiile mele, iubiti toate celelalte fiinte umane ca pe voi insiva si iubiti toata viata ,,precum v-am iubit eu pe voi'' si cum va voi iubi intotdeauna (Ioan 13;34).>>>
Asadar, acest Spinoza avea biblia in suflet scrisa si te invata sa nu fi nici fatarnic si nici sectar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...