Yoga este cel mai vechi sistem de instruire din lume si poate data de acum 5000 de ani
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

duminică, 23 aprilie 2017

Meditatia si atingerea scopurilor


              

Atingerea scopurilor

Dorinţa şi concentrarea sunt suficiente pentru a schimba permanent creierul, dar oamenii dezvoltaţi spiritual au descoperit modalităţi suplimentare de a îmbunătăţi funcţionarea neuronală. Respiraţia regulată va afecta mecanismele care controlează emoţiile şi percepţiile senzoriale, dar dacă o faceţi prea profund, s-ar putea să determinaţi apariţia unor viziuni şi sunete halucinogene. Respiraţia regulată lentă are un efect calmant asupra trupului şi minţii şi descreşte de asemenea activitatea metabolică în diferite părţi ale creierului. Este un lucru foarte important, pentru că lobul nostru frontal tinde să fie foarte activ. Foloseşte o mare parte din energia necesară pentru funcţionarea altor mecanisme neuronale, aşa că trebuie să odihnim această parte a creierului. Gândirea foloseşte o mare parte a energiei neuronale, dar respiraţia lentă, adâncă, o restabilizează. Vom discuta acestea mai pe larg în capitolele următoare.

Un anumit tip de meditaţie, ca şi alte practici spirituale, îngăduie creierului să se odihnească în vreme ce menţine o conştiinţă acută a mediului, ceea ce este o abilitate foarte folositoare ce merită dezvoltată. Adăugând la meditaţie mişcările repetitive ale mâinii şi vorbirea, se vor intensifica centrii motori şi de coordonare ai creierului. Prin urmare, sporind eficienţa întregului creier se va conserva mai multă energie neuronală şi metabolică. Iar aceasta sporeşte formarea memoriei.

Prin tehnici meditative oamenii au reuşit să-şi îmbunătăţească memoria şi să atingă alte scopuri semnificative. Unii au creat stări durabile de linişte şi pace, în vreme ce alţii au devenit mai eficienţi la serviciu. Când meditezi intens asupra unui scop specific pe o perioadă lungă de timp, creierul începe să se raporteze la ideea ta de parcă ar fi un obiect prezent efectiv în lume, crescându-şi activitatea în talamus, parte a procesului de creare a realităţii al creierului. Conceptul începe să pară tot mai uşor de atins şi real şi acesta este primul pas în motivarea altor părţi ale creierului în a acţiona deliberat.


Să ai credinţă în atingerea scopurilor tale

La baza acestor patru paşi – dorinţă, concentrare, control regulat al corpului şi practică – stă un al cincilea proces, unul care este esenţial pentru atingerea dorinţelor sau scopurilor. Îl numim „aşteptare”, un termen care, ca şi credinţa, reflectă propensiunea noastră neurologică de a crede că putem, şi ne vom atinge scopurile. Aşteptarea este diferită de speranţă pentru că oferă convingerea interioară că scopul poate fi atins, chiar dacă pare iraţional. Este unul dintre principiile de bază ale optimismului şi guvernează de asemenea mecanismul neurologic cunoscut ca „efectul placebo”. Dacă credeţi cu tărie în ceva – cu alte cuvinte, dacă aveţi suficientă credinţă în voi înşivă – veţi stimula activarea atât a sistemului imunitar, cât şi a sistemului motivaţional.

Acesta nu este un proces magic […]. Este mai degrabă vorba numai de creierul nostru care face ceea ce milioane de ani de evoluţie l-au învăţat să facă: să atingă scopuri pe care ni le punem în minte. Aceşaşi lucru este adevărat şi pentru ţelurile religioase. Dacă vă puneţi mintea să atingă un scop spiritual, veţi spori neurologic sentimentul că realitatea spirituală poate fi experimentată. Se poate argumenta că Avraam, Moise, Mahomed, Iisus şi Buddha au atins iluminarea spirituală pentru că au practicat meditaţia şi rugăciunea intensă timp de ani de zile. […]

sursa;https://spatiulinimii.com/2013/12/06/cum-ne-schimba-dumnezeu-creierul-partea-a-patra/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu