Yoga este cel mai vechi sistem de instruire din lume si poate data de acum 5000 de ani, altii o dateaza chiar din vremuri imemoriale

joi, 24 noiembrie 2016

RELAXAREA - Izvor de Calm si Vitalitate (antrenamentul autogen)


Exercitiile de relaxare puse de-a lungul timpului s-au dovedit a avea un efect atat de puternic asupra practicantului incat ele au patruns chiar si astronautica:sunt un element esential de antrenament si refacere pentru calatorii spatiului,dovedindu-se ca fiind cea mai eficienta metoda de regenerare e energiilor psihice si fizice,de reincarcare a ''bateriilor''.Caile de inducere a calmului si a relaxarii in organism sunt extrem de numeroase,incepand cu exercitiile stravechi de tip yoga si mergand pana la metodele stiintifice de relaxare autogene contemporane.Tehnica cea mai cunoscuta pe plan mondial si care a servit ca punct de plecare in dezvoltarea majoritatii metodelor moderne de relaxare.

Este vorba de metoda pusa la punct de medicul si psihiatrul berlinez J.H.Schultz,la inceputul secolului,numit training autogen,sau antrenamentul autogen.In esenta,aceasta metoda este una de autodeconectare concentrativa;cu ajutorul ei subiectul isi creeaza o stare hipnoida (intre veghe si somn),care va declansa deconectarea muschilor si regularizarea functiilor vitale(ritmul cardiac,respiratia,activitatea viscerala).Acestea,la randul lor,vor avea un efect de eliberare a tensiunilor acumulate si de tonifiere psihoenergetica.Denumirea de antrenament nu este pur intamplatoare,insusirea corecta a metodei fiind posibila doar in urma unei exersari sustinuta si cu perseverenta.Perseverenta este singurul lucru de care vei avea intr-adevar nevoie,fiindca antrenamentul in sine este extrem de simplu si bine structurat,in consecinta usor de deprins.


Usurinta invatarii metodei se datoreaza in mare parte impartirii ei in 7 etape succesive,care deprinse treptat vor induce o deconectare-fizica si psihica-profunda,ce constituie telul fiecarei metode de relaxare.Fiecare antrenament succede unor operatii premergatoare menite sa asigure cadrul si conditiile optime de desfasurare.In primul rand,echipat comod si usor,fara curele,elasticuri si snururi ce strang,te vei retrage intr-o incapere aflata in obscuritate,linistita,cu o temperatura placuta.Te intinzi pe spate pe un pat cat mai drept sau pe podea,cu bratele pe langa corp si majoritatea muschilor decontractati (pozitia''mortului'').Pentru a usura decontractarea picioarelor,poti pune sub genunchi o perna,ce iti va tine picioarele putin flexate,intr-o pozitie cat mai comoda.De asemenea,poti pune cate o pernita sub antebrate,si una sub cap,importanta fiind ajungerea intr-o cat mai comoda pozitie,ce permite o decontractare cat mai buna a muschilor.In acest scop cu rezultate la fel de bune se poate folosi si un fotoliu confortabil.Dupa ce ai gasit pozitia cea mai potrivita pentru tine,inchide-ti ochii si poate sa inceapa sedinta. 

1.Inducerea calmului-prin autosugestie,cu ajutorul formulelor de genul:''Sunt linistit.'',''Nimic nu ma tulbura.''etc.

2.Otinerea senzatiei de greutate corporala.Acesta este pasul la care vei induce o stare de decontractare profunda a musculaturii.De obicei se incepe prin relaxarea bratului drept,cu ajutorul formulelor sugestive ''Bratul meu drept este greu ca plumbul'', ''Bratul meu drept este ca o vata imbibata cu apa'',dupa care vei trece treptat la bratul stang si apoi la picioare.Concentreaza-te sa obtii senzatia de relaxare mai intai la nivelul degetelor,mergand apoi incet spre umeri si bazin,pana vei obtine senzatia de greutate in tot membrul.Primele antrenamente vor consta doar din acest exercitiu(plus primul,urmarindu-se obtinerea unei relaxari totale a corpului,ajungerea la senzatia de ''corp inert''.Abia dupa ce te-ai desprins foarte bine cu deconectarea,vei trece si la executarea pasului urmator.Sfatul meu este sa nu te grabesti si sa ramai la acest exercitiu timp de 3-4 saptamani,dupa care treci mai departe.

3.Obtinerea senzatiei de caldura.Acest al treilea exercitiu se introduce in antrenament numai dupa ce stapanesti deja foarte bine exercitiul anterior.Si in acest pas se bazeaza pe anumite formule concentrative si inductive,asemanatoare pasului anterior:''Bratul meu drept devine din ce in ce mai cald,deosebit de cald"etc.In timp ce repeti incet si raspicat (in gand) aceste fraze,vei simti aproape imediat un val de caldura ca va inunda membrul respectoiv,semn ca peretii arterelor se dilata,se decontracta, fapt ce permite un aflux sanguin crescut in zona.Prin antrenamente progresive,efectuate zilnic,vei trece treptat si la celelalte membre,obtinand in sfarsit senzatia de caldura global in tot corpul.

4.Obtinerea senzatiei de rarire a batailor inimii.Aceasta treapta succede precedentei cu inducerea senzatiei de caldura.Formule sugestive specifice sunt:''Inima mea bate linistit,din ce in ce mai profund''.''Pulsul meu este calm,foarte calm,foarte calm'',etc.
5.Obtinerea senzatiei de calm respirator in urma repetarii formulelor de genul''Respiratia mea este calma si profunda'',''Respir linistit din ce in ce mai linistit''.Acest exercitiu are un efect spectaculos de regularizare a starilor psihice si de tonifiere neuro-vegetativa.

6.Obtinerea senzatiei de calm digestiv.Dupa ce te-ai familiarizat treptat cu primele 5 exercitii,poti trece si la acest pas,ce este strans legat si conditionat de un calm cat mai profund.Auto-ordinele specifice acestui exercitiu sunt:''Plexul meu solar este relaxat'',''Plexul meu solar este cald'',etc.Acest pas va accentua efectele celor anterioare,prin relaxarea plexului solar,o impletitura de fibre nervoase situate la nivelul sub furca toracelui,ce controleaza functionarea organelor din cavitatea abdominala.

7.Obtinerea senzatiei de frunte racorita.In urma sugestiilor verbale se va instala o anumita constrictie a peretilor vaselor sangvine din pielea fruntii,ce va avea ca efect diminuarea afluxului sanguin si aparitia senzatiei de ''frunte proaspata''O formula sugestiv plastica ar fi si''imi simt creierul limpede,ca un izvor de munte''.Aceasta imagine a unui creier rece si proaspat ca un izvor de munte,are rolul de a adancii mult frecventa undelor theta,undele relaxari deosebite si refacerii tesuturilor.

 

Antrenamentul autogen imaginat de Schultz este unul foarte accesibil,practicabil de oricine,insusirea completa fiind posibila chiar si in decurs de 6 luni,deci intr-un timp foarte scurt.Bineinteles cu antrenamente zilnice(ideal 2-3 pe zile si respectarea stricta a celor 7 pasi de initiere,cu trecerea la un alt exercitiu abia dupa insusirea celor anterioare).In acest fel primele sedinte de antrenament vor fi mai scurte (10-15 minute),crescand progresiv durata acestora,pe masura inaintarii,la circa 30-60 de minute,in final)
Daca esti o fire mai putin rabdatoare si te intrebi daca efectele benefice ale antrenamentului vor aparea dupa 6 luni de practica,trebuie sa te linistesc.Ele vor aparea aproape imediat,dupa primele antrenamente,fiind mai putin evidente la inceput,dar crescand in intensitate pe masura ce progresezi.Bineinteles aceasta intensitate la inceput difera foarte mult de la individ la individ,insa efectele EXISTA si SE MARESC TREPTAT,cu fiecare antrenament,indiferent de persoana.

Acest antrenament este lucrat pe mine cu rezultate deosebite si va pot indruma asupra lui, cu mult mai mult eficienta in cadrul unor sedinte private sau de grup.

Instructor Yoga Tudor

miercuri, 23 noiembrie 2016

YOGODA SI AUTOGENIA

CU CAT VOINTA ESTE MAI MARE CU ATAT VA CURGE MAI MULTA ENERGIE

Ce este Yogoda?

Cuvântul " Yogoda" este format din cuvintele: "Yoga" (armonie), şi "da" ( a face transfer, raport). Astfel, cuvântul "Yogoda" înseamnă un sistem specific în care armonia şi echilibrul este trimis la toate forţele şi autorităţile implicate în îmbunătăţirea corp, minte şi suflet.

Paramahansa Yogananda a creat un sistem de Yogoda şi a predat acest sistem in lume. Scopul său principal a fost de a ajuta oamenii din lume sa-si cladeasca un corp puternic cu o buna functionare minte suflet. Aceasta tehnica suprema a numit-o el de "Îmbunătăţire a corpului" sau "tehnici de mare concentrare şi meditaţie." 

Sistemul Yogoda este o descoperire ştiinţifică în cultura fizică

Aplicand Yogoda, va veti incarca organismul atunci cand e descarcat, in orice moment doriti.

Nu necesită o schimbare de haine şi un anumit loc. Exerciţiile pot fi practicate fără a atrage atenţia altora, fie stând pe un scaun, fie stand pe canapea, fie în mişcare.

1. Yogoda îmbunătăţeşte frumusetea fizica a corpului, exprimarea sentimentelor, conştientizarea, rezistenţa, sensibilitate mentala.
2. Este compatibila cu orice activitate fizică, de concentrare şi meditaţie.
3. Antreneaza arterele , echilibreaza circulatia sangelui si purifica corpul.
4. Elimină durerile de cap, armonizeaza si pune in armonie toate grupele musculare.
5. Este un instrument suplimentar în manifestarea abilităţilor la persoane care practica diverse arte - cântăreţi (dand rezultate bune), muzicieni (consolidarea sistemului nervos), etc
6. Îmbunătăţeşte transferul de căldură în organism.
7. Exerseaza acele parti ale corpului care aparent nu se pot mişca.
8. Normalizeaza greutatea corporală.
9. Contribuie la dobandirea succesului.

Sistemul conceput de maestrul Paramahansa Yogananda este simplu şi accesibil tuturor. Executarea acestuia, în contrast cu alte exercitii fizice de obicei, este mult mai eficienta. Efectuarea acestor exercitii nu necesita mai mult de 20 de minute si nu creeaza oboseala in comparatie cu alte exercitii efectuate in cateva ore. Acest sistem se pliaza oricarei persoane, creand bucurie si entuziasm pentru dezvoltarea fizica si spirituala. Mai mult decat atat, sistemul Yogoda poate fi practicat oriunde, in diferite pozitii ale corpului, in picioare, culcat, rabatat, poate fi aplicat de asemenea de persoane cu varste diferite si in situatii diferite. Yogoda oferă omenirii un mijloc practic de a atinge cel mai înalt potential de sănătate fizică, emoţională şi mentală, cu un minim de timp şi efort.


"Simţiţi-vă plin de viaţă în fiecare parte a corpului şi radiati de sanatate cu fiecare celula a lui.”

Executarea Yogodai este un proces volitiv care reînnoieşte şi restabileşte celulele tesuturilor, întăreşte şi reîmprospătează si creeaza milioane de celule noi. Yogoda completează multe alte exerciţii. Toate tesuturile osoase, musculare, ligamente conjunctiv, nervi, grăsimi, şi altele sunt proportional reinoite constatand astfel creşterea capacităţii mentale, circulatia, respiratia, digestia si toate celelalte procese involuntare ale corpului uman devin armonioase, dinamizeaza memoria si gandirea.
Acesta acţionează ca un balsam pentru boli nervoase şi a alte maladii, vindeca rapid tulburari ale tractului gastro-intestinal (prin accelerarea muschilor intestinali peristaltismul intestinal, eliberarea secretiilor ficatului, pancreas şi alte organe).
Yogoda învaţă arta transmiterii deliberate de energie vitală în orice parte a corpului sau intr-o zona dureroasa. Yogoda – este extrem de eficient si foarte practic, un sistem simplu.
Nu necesita echipament si dispozitive artificiale si impovaratoare pentru organism,ce poate constitui un imens avantaj.Yogoda este util în special pentru cei care resping alte forme de exerciţii de pregătire fizică. 

Yogoda pentru toate

Sistemul creat de Paramahansa Yogananda este potrivit pentru subiecţii tineri şi bătrâni, si pentru cei bolnavi, cat si cei sanatosi, pentru cei care au munci sedentare, oameni din clasa de mijloc, profesionişti, comercianţi, persoanele angajate în muncă intelectuală, medici şi toţi cei care doresc sa-si imbunatateasca sănătatea lor şi să dezvolte o inteligenţă nelimitată. Asadar acest sistem este pentru toti cei care nu au timp suficient sa se ocupe de sanatatea lor. Yogoda - nu solicita muschii intr-un mod extenuant fiindca este un sistem interdependent de coordonare intre puterea imaginara si vointa facute constient.

Yogoda - este un sistem de exercitii care integreaza mintea, vointa si corpul. Efectuarea sistemului Yogoda creeaza un strat de energie in jurul fiecarei celule astfel incat sa reziste la virus, boală si energie negativă. 
Yogoda nu necesita nici o pregatire fizica speciala, in schimb este valabila pentru orice tip de performanta.
Yogoda promoveaza recuperarea dupa mai multe boli si consolideaza in mod semnificativ sistemul imunitar. 

Acest sistem se bazeaza pe abilitatea de miscari voluntare - FOLOSIND VOINTA SI SPIRITUL.

Yogoda creează, însufleţeşte, sporeşte şi întăreşte muşchii şi ţesuturile, este un mijloc ştiinţific şi natural, pentru a antrena si stimula toti muschii atrofiati si tesuturile corpului.
Sănătate - După tratamente în serviciile spitaliceşti organismul este epuizat, avem nevoie asadar de un sistem simplu de refacere a organismului. Pentru a fi considerat sănătos, ar trebui să fim capabili să rezistam la boli, sa avem o minte limpede, sa ne bucurăm de senzaţia data de corpul tau, ca o pasăre în zbor sau ca un copil, astfel se reflecta starea de sănătate. 
Yogoda poate fi predata intr-un cadru personal, daca doriti, sau in cadrul unor grupuri atunci cand se doreste colaborare pe acest subiect.
Aceasta tehnica se imbina excelent cu antrenamentul autogen, sau autogenia (sistem de relaxare in care au fost antrenati cosmonauti, balerini si sportivi de performanta rusi) creand o completitudine, dat fiind vorba de antrenarea muschilor prin Yogoda, si relaxarea si revitalizarea prin autogenie. In ambele va pot instrui cu succes

marți, 22 noiembrie 2016

YOGA CLASS - Cum iti poti gestiona energia

Activitatile fizice precum sporturile sunt foarte indicate, dar cu mentiunea ca multe dintre ele pot fi prea solicitante pentru o persoana aflata in stare de oboseala cronica. Stiu multe persoane cu stare avansata de oboseala cronica care se chinuie sa mearga la sala de gimnastica,pentru a face exercitii de fitness sau de pregatire cardio-vasculara. este adevarat ca se simt mai bine cateva ore dupa aceste exercitii, pentru ca''biciuirea'' suprarenalei are acest efect de stare de mai bine, dar ulterior se vor simti si mai obosite in plus , majoritatea salilor de fitness si gimnastica ofera un spatiu exagerat de artificial, uneori chiar si de iluminare naturala, cu televizoare care functioneaza tot timpul si multa lume in jur. O ora intr-un astfel de mediu duce la pierderi de energie importante, incat nu justifica stare de bine care apare. Pentru persoanele dispuse sa realizeze si alte activitati fizice, exista yoga care imbina miscare cu exercitiile de respiratie si nici nu consuma foarte mult din energia organismului,ba dimpotriva potentand resursele energetice. Nu faceti in feiul acesta decat sa apelati la un sistem milenar de profilaxie si atestat de-a lungul timpului.

Sursa Foto: sfatulmedicului.ro

YOGA CLASS- Aura si corpul energetic

Multi oameni s-ar intreba de ce e bine sa faca yoga sau alte practici energetice cand ei alearga sau fac fitness.Si atunci le raspund pentru simplu motiv ca acestea nu intaresc corpul energetic sau aura,mai mult daca nu sunt facute cu cap pot fi mari consumatoare de energie.Ati auzit expresia'' Conditia fizica nu este totuna cu sanatatea'' Dar de ce avem nevoie sa ne intarim corpul energetic si aura? In ziua de azi,putine persoane sunt constiente de efectele insidioase ale ''poluarii energiei'' care predomina in lume.VAZDUHUL ESTE INVADAT DE MICROUNDE,UNDE RADIO,SEMNALE RADAR SI STRAT PESTE STRAT DE RADIATII ELECTROMAGNETICE CARE IZOLEAZA SISTEMUL IMUNITAR DE RESURSELE SALE ENERGETICE DE BAZA SI AU EFECTE SUFOCANTE ASUPRA VITALITATII.Medicina moderna oricum nu ia in calcul aceste campuri de forta .REZULTANTA CRESTEREA ALARMANTA A MULTOR MALADII.''...Viata mea este in mainile mele'' . a afirmat inteleptul Lao zi cu 2500 de ani in urma, ,,si nu sub controlul Cerului si al Pamantului.''. Prin aceasta s-a referit la persoanele care invata sa-si cultive si sa-si apere vitalitatea prin diverse metode,impreuna cu un stil corect de viata. lucru care duce cu de la sine la un mod un alt destin.Va astept cu drag in fiecare sambata la ora 08:45 pentru o ora si jumatate de Yoga Regenerativa cu Tudor, la Centrul Shakti, str. Christofor Columb nr. 3, sector 1, telefon programari 0755 069 569

YOGA CLASS: Tot mai tineri prin YOGA REGENERATIVA


Asa cum v-am obisnuit pana acum cu diverse tehnici Yoga ,din care nu lipseste Salutul Soarelui varful de lance din Hatha Yoga, in continuare, am sa fac o scurta pledoarie acestei discipline orientale. Dar o putem numii si arta si stiinta. Este arta fiindca la un moment dat trebuie sa prinzi subtilitatile pe care ti le transmite tot timpul corpul si mintea. Invatand sa fi pe faza, practic incepi sa ai acces la un nou potential de care nu erai constient. Stiai ca innteligenta trupului este deosebit de necesara in perceperea realitatii. Esential este momentul in care trupul isi da seama ca este in stare sa vada. Doar atunci suntem capabili sa stim ca lumea pe care o vedem in fiecare zi nu este decat o descriere, spunea un intelept. Este stiinta, deoarece de mii de ani, yoghini au studiat procese fizilogice cautand sa le optimizeze prin cautari, tatonari, rafinamente. Uneori au existat si experimente nereusite , dar in final s-a inteles ce ajuta si ce nu ajuta, oferind omenirii rezultatul muncii lor. Evident ca si acum, ca si atunci, este nevoie de abordare competenta in aceste practici. Vom cunoaste insa drumul cu toate indicatoarele care trebuie urmate, cand avem voie sa acceleram si cand trebuie sa franam, dar, ca orice calator care vrea sa plece intr-o aventura a constiintei, cu siguranta nu vei vrea sa ramai tintuit acasa. Uneori veti vedea pozitii fabuloase in yoga care pot sa intimideze. In mod paradoxal in yoga acest aspect nu este cel esential,chiar daca poate sa ajute cand dispui de el. Asadar, daca nu ai practicat niciodata pana acum, daca nu ai elasticitate, e cazul sa te relaxezi. Poti practica lejer yoga prin abordarea variatilor, facand totul in ritmul tau si dupa posibilitatile date de anatomia ta. 

Te astept cu drag in fiecare sambata, la 8:45, la Centrul Shakti, str. Christofor Columb nr. 3, telefon programari 0755 069 569, la Yoga Regenerativa.

YOGA CLASS - Miscarile lungi si armonioase


Cand executam miscari lungi si ritmice ale membrelor si ale trunchiului stimulam circulatia limfei prin corp. Datorita acestui lucru ajutam la purificarea sangelui si a fluidelor celulare.
Yoga Regenerativa stimuleaza detoxifierea intregului corp pana la nivel de celula. Prin respiratia profunda intensificam mult oxigenarea si eliberarea dioxidului de carbon. Alaturi de intensificarea circulatiei si distribuiri sangelui prin pomparea diafragmei, rezultatul este o sporire semnificativa a oxigenarii si detoxifierii tesuturilor si celulelor intregului corp. Acesta e un lucru deosebit de necesar in ziua de azi. Cu doua sute de ani in urma, aerul pe care il respiram continea 38% oxigen si doar 1% dioxid de carbon. Acum din cauza unor factori cum ar fi defrisarea, arderea combustibililor fosili si poluarea industriala, nivelul de oxigen din aer a scazut la jumatate, la numai 19%, in timp ce dioxidul de carbon a crescut la unu nivel ametitor de 25%. Aceasta inseamna ca de fiecare data cand inspiram, corpul nostru primeste doar jumatate din cantitatea de oxigen pe care o primeau stramosii nostri, iar aerul contine de 25 de ori mai mult dioxid de carbon - deseu metabolic pe care ar trebui sa-l eliminam prin respiratie. Astfel asimilarea crescuta de oxigen si eliminarea dioxidului de carbon pe care Yoga le cauzeaza in corp sunt mai importante ca niciodata pentru sanatatea oamenilor si doar acest factor este mai mult decat suficient pentru a justifica timpul necesar pentru a practic Yoga zilnic.
Va astept cu drag la YOGA REGENERATIVA, sambata la 8.45, la Centrul Shakti, str. Christofor Columb nr. 3, sector 1, cu Tudor, instructor Yoga.

luni, 21 noiembrie 2016

YOGA CLASS - Respiratia completa

Respiratia completa este cea mai uimitoare metoda de marire a rezistentei organice...Exista intotdeauna o imunitate naturala atribuita echilibrului ionic din sange si care depinde de respiratie...Aceasta ii confera echilibrului acid/baza o regularitate care se restabileste cu fiecare respiratie.

Exista o singura regula,sigura si sanatoasa ,si aceasta este sa ne reantoarcem la natura.''Respiratia completa'' este metoda proprie naturii.Daca aveti dubii,priviti cum respira un sugar robust in timp ce doarme sau un copil sanatos in timp ce se joaca. 

Va astept cu drag in fiecare sambata la ora 08:45 pentru o ora si jumatate de Yoga Regenerativa cu Tudor, la Centrul Shakti, str. Christofor Columb nr. 3, sector 1, telefon programari 0755 069 569