Yoga este cel mai vechi sistem de instruire din lume si poate data de acum 5000 de ani, altii o dateaza chiar din vremuri imemoriale

marți, 13 decembrie 2016

Yoga si melatonina-Hormonul tineretii si frumusetii




Odata cu exercitiile de yoga e bine sa cunosti si o serie intreaga de alte lucruri care pot potenta fiziologia.Iata mai jos un exemplu,insa la fel cum si in yoga e bine sa consultati medicul de familie inainte de orice efort fie el si minor,daca aveti unele ''teme de sanatate;;la fel si aici e bine sa cumpaniti pe marginea informatiei si sa cereti si parerea unui medic inainte.


(N-acetil-5-methoxitriptamina) este o substanţă produsă de către glanda pineală (o glandă mică localizată la baza creierului) şi care e implicată în ‘semnalizarea’ timpului din zi ‘ sau a ‘momentului din an’, un fel de pacemaker cronologic sau ‘Zeitgeber’. E sintetizată din aminoacidul triptofan , reacţie catalizată de două enzime (arilalkilamine N-acetiltransferaza şi hidroxiindol-O-metiltransferaza) şi se găseşte la toate fiinţele vii de la alge şi până la oameni, la nivele care variază în cadrul ciclului nictemeral. E metabolizată rapid în ficat. 

Sinteză 

E produsă de pinealocitele din glanda pineală, precum şi la nivelul retinei sau tractului digestiv. Producerea şi eliberarea de melatonină e stimulată de întuneric (putem spune că melatonina e expresia chimică a perceperii întunericului de organism) şi e inhibată de lumină. 

Informaţia legată de prezenţa întunericului sau a luminii este transmisă de la retină la glanda pineală prin intermediul nucleului suprachiasmatic din hipotalamus şi a sistemului nervos simpatic. În timpul zilei, celulele receptoare de la nivelul retinei sunt hiperpolarizate şi inhibă eliberarea de norepinefrină. La apariţia întunericului aceste celule eliberează norepinefrina şi activează întreg sistemul. 
Melatonina mai poate fi produsă şi la nivelul măduvei osoase, limfocitelor sau celulelor epiteliale şi de cele mai multe ori concentraţia hormonului în aceste celule e mai mare decât cea din sânge. 
Interesant e că melatonina e sintetizată şi de unele plante (orez). 
Nivelul acestui hormon numit şi ‘hormonul întunericului’ înregistrează variaţii şi în timpul nopţii. El începe să crească la apariţia întunericului, atinge vârful maxim de producţie între 2 şi 4 dimineaţa şi scade în a doua jumătate a nopţii. 

Până în cadrul istoriei recente a umanitaţii, oamenii care locuiau în cadrul climei temperate erau expuşi până la 18 ore de întuneric în timpul iernii. În perioada modernă , sursele artificiale de lumină au redus durata la 8 ore sau chiar mai puţin. Chiar şi nivelele reduse de lumina pot afecta producerea melatoninei, în timp ce supra-iluminarea o poate inhiba(lumina albastră afectează cel mai mult sinteza hormonului). 
De asemenea, producerea de melatonină se diminuează odată cu înaintarea în vârstă, încă înainte de perioada de adolescenţă. 

Rolurile melatoninei 
1)Antioxidant 

Cercetările efectuate au demonstrat că melatonina are numeroase efecte benefice în timp asupra organismului. Este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi descoperiţi vreodată, cu o eficacitate mai mare în combaterea radicalilor liberi decât vitamina C, vitamina E sau beta-carotenul. Melatonina este, probabil, singurul antioxidant capabil să pătrundă în fiecare din celulele organismului, reducând astfel distrugerile provocate de radicalii liberi. Spre deosebire de alţi antioxidanţi, melatonina nu suferă un ciclu redox, deci nu are abilitatea moleculară de a suferi reduceri şi oxidări reversibile şi succesive. 

Melatonina, odată oxidată, nu mai poate fi redusă la starea anterioară, astfel încât în urma reacţiei cu radicalii liberi are capacitatea de a forma produşi finali stabili. Deci, putem spune că face parte din categoria antioxidanţilor „terminali” sau „de sacrificiu”. 

2)Reglarea sistemului endocrin 

Una din cele mai importante proprietăţi ale melatoninei constă în revitalizarea întregului sistem endocrin, aşa cum a demonstrat în experimentele sale cercetătorul elveţian Walter Pierpaoli. Melatonina controlează eliberarea hormonilor sexuali feminini, precum şi declanşarea ciclului menstrual sau a menopauzei. Scăderea secreţiei de melatonina poate semnaliza sistemului endocrin producerea unor cantităţi mai mici de hormoni sexuali, ceea ce conduce la scăderea interesului pentru actul sexual şi, în timp, la atrofierea organelor sexuale. 

3)Efecte asupra sistemului imunitatii 

Unul dintre domeniile noi cele mai interesante ale cercetărilor efectuate asupra melatoninei constî în studiul efectelor acesteia asupra sistemului imunitar. Rezultatele evidenţiază că melatonina creşte capacitatea de apărare a organismului, acţionând la nivelul receptorilor (MT1 şi MT2), exprimaţi de celulele imunocompetente., determinând sinteza de citokine(interleukina 2). 

4)Reglarea ceasului biologic 

De asemenea, melatonina reglează ceasul biologic al organismului, utilitatea sa manifestându-se, în primul rând, la persoanele care suferă din cauza decalajului de fus orar, precum şi la cei care suferă de tulburări de somn sau insomnie. 

5)Creste frecventa somnului cu vise 

Expertul în somn dr. Chris Idzikowski consideră că melatonina reprezintă o modalitate a creierului de a transmite organismului informaţii referitoare la faptul că noaptea este cea mai indicată pentru eliminarea toxinelor acumulate în organism. Se pare că doze crescute de melatonină cresc frecvenţa somnului cu vise şi durata fazei REM .Unele droguri (LSD sau cocaină) stimulează sinteza de melatonină, iar altele de tipul halucinogenelor acţionează la aceleaşi zone ca şi melatonina. 
Pe lângă efectele sale obişnuite, melatonina are şi o serie de indicaţii medicale, unele aflate sub semnul întrebării 

1)Reduce efectele ischemiei 

Deşi acest efect nu a fost testat încă la oameni, se pare ca melatonina la şoareci, reduce distrugerea tisulară produsă de ischemia cerebrală sau cardiacă. 

2)Tratarea osteoporozei 

Acest hormon stimulează osteoblastele. Studiile actuale încearcă să realizeze o legătură între nivelul scăzut de melatonină la femei după menopauză şi declansarea osteoporozei. 

3)Depresie si anorexie 

Nivele scăzute de melatonină apar la cei cu anxietate, anorexie şi depresie, precum şi la cei care suferă de depresie toamna şi iarna(datorită scăderii duratei luminii naturale) 

4)Cancer de sân sau prostată 

Câteva studii sugerează că scăderea melatoninei este un factor de risc pentru producerea cancerului de sân(femeile care au cancer de sân au un nivel al melatoninei mai scăzut decât femeile sănătoase). În urma experimentelor s-a constatat că nivele scăzute de hormon favorizează proliferarea unor celule, în timp ce nivele ridicate o scad. 
Un aspect interesant prezentat în cadrul unui studiu ce includea un număr redus de femei ce aveau cancer de sân e că, administrarea de melatonină cu 7 zile înainte de începerea chimioterapiei previne apariţia trombocitopeniei, una din complicaţiile comune ale chimioterapiei. Rezultate bune s-au obţinut prin asocierea Tamoxifenului cu melatonină. 

5)Sarcoidoza 

Se utilizează melatonina pentru tratamentul sarcoidozei, mai ales când aceasta nu răspunde la tratamentul cu steroizi 

6)Artrită reumatoidă 

La cei care sufereau de artrită reumatoidă, trataţi cu îndometacin şi care aveau în prealabil asociate nivele scăzute de melatonină, s-a constat creşterea acestui hormon, fapt explicat prin asemenărea structurală chimică a celor două substanţe(melatonina şi indometacin). 

7)Epilepsie 

Foarte controversat e rolul melatoninei în tratamentul epilepsiei: unii susţin că administrarea ei reduce numărul crizelor, iar alţii că ar determina chiar intensificarea acestora. 

8)Arsuri solare 

Melatonina conţinută în diverse creme, loţiuni şi asociată cu vitamina E ar reduce leziunile provocate de radiaţiile ultraviolete la nivelul pielii. 

9)Encefalita virală 

Asocierea terapiei cu melatonină scade posibilitatea de producere a complicaţiilor post encefalită 

10)Boala Alzheimer 


La şoareci, hormonul a scăzut rata de hiperfosforilare a proteinelor, hiperfosforilare care determină producerea de degenerescente neurofibrilare implicate în mecanismul de apariţie a bolii Alzheimer. 

După cum se vede melatonina este un hormon destul de controversat. Unii l-au numit chiar ‘homonul uitării’, alţii susţin ca el de fapt favorizează procesul de memorare. De necontestat rămâne rolul acestuia în declanşarea somnului şi reglarea ritmului biologic. 
Şi iată cum secreţia de melatonină ne afectează sau poate de fapt, cum ne afectăm noi înşine secreţia de melatonină. 

În cel mai recent articol numit ‘”Stressed workaholics” urged to abandon laptop before bed’, cercetătorii afirmă că au descoperit secretul unui somn bun. Se pare că principalul vinovat pentru toate nopţile lipsite de somn e lumina laptopului. Dr Chris Idzikowski, de la Centrul Somnului din Edinburgh afirmă că ‘verificarea e-mailurilor înainte de a dormi, precum şi lumina de la toate aparatele electronice care ne înconjoară produc aceleaşi efecte ca şi consumul unui espresso cât mai târziu în noapte. 

——————————————————————————————————————————————–

MELATONINA în conformitate cu metoda Chromo-radionică 

Doctorul şi Cercetătorul Italian Roger Moretto. 

Poza grafică Chromo-Radionică, poate fi printată pe o hartie A4. 

Mulţumită prezenţei grafice a Decagonului şi a cercurilor concentrice şi mulţumită celor două culori puse între cel mai mic decagon şi cel mai mare cerc, este un rezervor nesecat a frecvenţei Melatonininei. 

Cele două culori puse înăuntrul Decagonului ( roşu şi violet ) au fost preluate din chromo testul radionic a unei monstre de melatonină; aşadar ele arată frecvenţa şi vibraţia melatoninei. 

Notă: prin acelaşi proces este posibil a se reproduce orice alt remediu, anulând de astfel îngrijorarea cu privire la costurile remediilor terapeutice. 

Pentru a beneficia de frecvenţele active transmise de culori, este necesar să magnetizăm apa(n.t: de preferat de izvor sau plată sau dacă nu avem putem binecuvânta un pahar cu apă normală “Te Iubesc, Te respect şi Te binecuvântez, este binecuvântarea pe care a transmis-o Masaru Emoto unui pahar de apă.”. Paharul să fie din sticlă albă(transparent) de maxim 20 centilitri şi cu fund plat, fară cupă şi de asemenea fără semne publicitare. 

Se pune aproximativ 45 min – 1 oră în mijlocul cercurilor concentrice, după care puteţi bea apa din pahar, dacă este posibil pe burta goală şi exact înainte de a merge la culcare. 

Ciclul terapeutic ar putea dura aproximativ o lună dar depinde de necesităţile dvs. 

… toate astea, pentru reglarea ciclului biologic “somn-veghe” şi pentru a avea pe parcursul nopţii un somn profund, capabil să recupereze puterea vitală şi puterile bio-psiho-fizice. 

Notă: Este necesar a se utiliza elementul grafic, numai în perioade predeterminate ale magnetizării sau mai bine, nu mai mult de 4 ore pe zi dacă dorim să încărcăm patru pahare deoarece restul zilei va fi utilizat de către circuitul radionic pentru a restabili valoarea magnetică a culorilor. A se magnetiza paharul cu apă într-o cameră unde puteţi găsi lumină naturală albă(nu în întuneric). 

————————————————————————————————————————————————- 
Ţinând cont că aţi citit ce scrie mai sus, am să vă spun cum fac eu. Am scos la imprimantă imaginea respectivă şi am fost să o plastifiez (2.5 lei ). Seara cu 45 min – 1 oră înainte să dorm, îmi pun apă într-un pahar, plat, fără reclame pe el, un pahar tipic de restaurant. Trebuie reţinut un lucru, . Femeile însărcinate sau care îşi doresc o sarcină( lucrează pentru asta..) A NU CONSUMA melatonină, deoarece glandele din corp vor produce tot ce are nevoie pentru aceasta. A nu se depăşi un pahar de apă încărcată zilnic, copii produc această substanţă în organism foarte mult, deci, nu recomandat copiilor. Dacă nu respecţi aceste lucruri te rog să treci cu vederea acest articol. Dacă te crezi Superman renunţă la acest tratament. Dacă doreşti mai multă informaţie asupra Melatoninei consultă un medic specialist!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu